Wednesday, October 26, 2011

RONDA-RONDA KL

Suria KLCC......

Pameran buku di KL Centre........

Along with Dila...enjoy ye.

Along with her friend from Sabah...Mila Salmilah.

Along picture....she said suka-suka.

Perjalanan ke KL pada pagi Rabu dan sempena percutian Deepavali begitu lancar sekali.Tiada kesibukan kereta dan ini menyebabkan perjalanan seperti dirasakan begitu cepat sekali.Alhamdullilah, cuaca yang baik dan masing-masing begitu 'excited' untuk berjalan di KL terutama anak saudara.

Kebetulan ada pameran buku di KL centre memberi peluang kepada kami untuk ke sana .Mencari beberapa buah buku dan novel serta buku-buku berunsur keagamaan yang memang dicari oleh anak lelaki saya.Along dan kawannya juga tidak ketinggalan membeli beberapa buah buku.

Seusai membeli buku, kami ke Suria KLCC....Jalan-jalan cuci mata.Kami tidak lama di situ dan kemudian kami ke PKNS.Hubby ingin melihat kawasan tersebut setelah hampir 20 tahun tidak menjejakkan kaki di situ.Kami makan-makan dan bersantai agak lama di situ sementara menunggu solat Maghrib.

Kemudian kami bergerak menuju ke I-City.Kali kedua saya ke sana.Walaupun hujan renyai-renyai tapi saya lihat begitu ramai mengunjungi tempat tersebut.Tidak kiralah yang tua mahupun yang muda.Apatah lagi cuti sempena Hari Raya Deepavali memberi peluang kepada ahli keluarga untuk membawa anak-anak bersiar-siar menikmati sinaran cahaya yang bergermalapan.Indah sekali.Dua jam kami peruntukan masa untuk bersiar-siar di sana di samping mengambil gambar untuk kenang-kenangan.

Sebelum itu, hubby berhasrat untuk mengajak kami ke Genting Highland tetapi hari sudah hampir ke petang dan saya pun tidak begitu teruja untuk ke sana kerana cuaca yang agak kurang baik .InsyaAllah jika ada masa dan kelapangan , kami akan berkunjung juga ke sana nanti bersama-sama dengan anak.

Biarpun perjalanan agak lambat sewaktu pulang ke Segamat tetapi bersyukur kerana kami selamat sampai ke destinasi jam 1.00 tengah malam.

PENA KASIH : Menggembirakan hati anak-anak.....