Saturday, October 22, 2011

PROGRAM HUJUNG MINGGU





Hari ini, mengambil keputusan mengecat rumah emak dan ayah.Program hujung minggu yang diisikan bersama hubby dan anak-anak.Suka melihat emak dan ayah gembira.

Semua sekali dikerah untuk memainkan peranan sepanjang kami mengecat.Anak saudara yang hanya dua orang juga dikerah melakukan kerja-kerja.Maklumlah dah tak larat lagi tapi masih bersemangat untuk menceriakan hati kedua orang tua.Ini baru episod mengecat di luar rumah dan insyaAllah, kami secara beransur-ansur mengecat di dalam rumah pulak.Melakukan kerja secara beransur-ansur akhirnya akan siap juga.

Anak perempuan dan kawannya menolong emak saya memasak untuk kami yang mengecat rumah.........Masak kurma daging(special menu for my hubby) dan beberapa lagi jenis lauk yang dimasakkan oleh mereka.
Petangnya dijamu pula dengan bubur kacang hijau dan bubur pulut hitam (from Perlis).Hubby lebih gemar bubur kacang hijau so emak memasakkan untuknya.Sayang emak....
Ayah pula sebagai pemerhati memerhatikan gelagat anak, menantu dan cucunya mengecat.Janji kami dapat membahagiakan hati kedua orang tua.Mereka gembira, anak cucu akan tetap gembira.

PENA KASIH : Hari minggu yang tidak pernah disia-siakan.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails