Monday, October 24, 2011

LUAHAN RASA......


Luahan rasa kecewa, marah, geram dan pelbagai lagi emosi dan perasaan dituturkan secara lembut tapi dengan berhati-hati.Sebagai pendengar yang setia mendengarnya dengan penuh simpati tapi tidak mampu untuk melakukan apa-apa.

Membiarkan luahan itu diluncurkan dari hati yang telah dipendamkan setelah sekian lama.Genangan air mata jelas terpancar di kedua-dua belah matanya.Fahami dan terus cuba untuk memahami tapi dibiarkan terus berkata-kata.Tanpa celahan kata-kata tapi masih terus setia menjadi pendengar yang cuba untuk mendengar dengan penuh simpati.

Tiba-tiba suara meninggi mula muncul.Mungkin ingin terus meluahkan rasa ketidakpuasan hati.Masih terus mendengar...membiarkan meluahkan apa yang dipendamkan selama ini.Biarpun butiran kata-kata itu menunjukkan yang dia begitu kecewa sekali.

Membiarkan dia terus meluahkan kata-kata.........air mata mula bergenang.Mungkin sudah lama saratan penderitaan itu ditanggungnya tapi tiada teman untuk diluahkan.Biarlah...sekadar mendengar sudah cukup dapat memuaskan hatinya.
Namun sentiasa mendoakan yang terbaik untuk dirinya......

PENA KASIH :Hanya kepadaNya ialah tempat untuk mengadu.....


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails