Wednesday, October 12, 2011

RAWATAN PERCUMA......

YB Dr Lee Hong Tee...bersedia untuk memberikan rawatan percuma kepada penduduk kampung.Thanks YB.


Ayah turut juga menjalani rawatan...bacaan darahnya terlalu tinggi......
Menunggu giliran untuk menjalani pemeriksaan...

Satu program Khidmat Masyarakat bersama YB Datuk Dr.Lee Hong Tee telah diadakan di rumah ayah saya pada hari ini.Sebelum itu, my mum telah memaklumkan akan program tersebut yang bertujuan untuk merapatkan hubungan antara YB dengan masyarakat setempat dan juga memberikan rawatan percuma kepada penduduk bagi mengesan penyakit di peringkat awal.

Kesibukan saya beberapa hari dengan urusan sekolah menyebabkan keletihan tapi tidak sesekali saya mengecewakan emak .Seusai kerja-kerja sekolah,saya terus ke rumah emak membantu apa yang patut sehari sebelum majlis berlangsung.Alhamdulillah dengan pertolongan hubby mengemas dan menyediakan tempat untuk penduduk menjalani pemeriksaan kesihatan.

Saya akui,apabila usia semakin meningkat sudah tentu sedikit sebanyak penyakit akan mula hadir dalam diri kita.Kalaupun tidak darah tinggi, kencing manis dan juga masalah saraf sudah tentu ada.Rata-rata yang menjalani pemeriksaan doktor berasa terkejut dengan bacaan darah dan juga gula dalam badan.Namun begitu, dengan rawatan secara percuma ini sedikit sebanyak kita boleh tahu tahap kesihatan kita dan bersedia untuk mengatur jadual pemakanan dan lebih berhati-hati dalam pengambilan makanan.Kali ini saya tidak menjalani pemeriksaan kesihatan kerana baru sahaja mendapatkan rawatan di klinik kesihatan.Hanya darah tinggi sahaja yang saya alami dan alhamdulillah sejak saya mengambil supliment "Delima Plus' bacaan darah saya semakin menurun.Ini semuanya gara-gara hubby yang suka mendengar radio berkaitan dengan kesihatan.So, seisi keluarga kami mengambil supliment "Delima Plus",'Cocoa-minda' dan 'Smart cocoa' untuk anak lelaki.

Sambil mereka menjalani rawatan, emak telah menyediakan pelbagai juadah untuk para tetamu,Antaranya ialah nasi himpit, kuah lodeh, satay goreng, puding dan pelbagai juadah.Terima kasih Mak Itam dan Mak Usu yang banyak membantu emak ketika saya berada di sekolah.Seusai dari persekolahan,saya terus ke rumah emak membantu dan memastikan persiapan terakhir sebelum program dijalankan.Penat tetapi seronok dapat berjumpa dengan orang-orang kampung.

Sememangnya emak dan ayah sudah lama hendak membuat majlis untuk menjamu rakan-rakan mereka dan peluang yang ada inilah digunakan untuk menjemput mereka ke rumah emak.Alhamdulillah ramai yang hadir.........

PENA KASIH :Mengesan penyakit lebih awal apabila kerap sakit kepala......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails