Monday, February 28, 2011

BOSANNYA...............

Sebenarnya dari pagi tadi saya 'on' kan komputer bagi memudahkan saya menyiapkan kerja-kerja pentadbiran khususnya bahagian SKPM.Memang sukar untuk ke program ini kerana mungkin mereka menghadapi masalah untuk masuk kerana talian terlalu sibuk.

Semua maklumat telah saya masukkan terlebih awal tapi masalahnya ialah untuk mencetakkan bahan tersebut.Maklumlah buat di rumah,my printer pula ada masalah sedikit.Emmm......sedikit
sebanyak terganggu juga kerja-kerja saya.Saya perlu bereskan kerja tersebut untuk saya meneruskan kerja-kerja yang lain.

Dalam keletihan yang amat sangat, saya cuba online dari rumah.............memang membosankan sehingga ke petang dan tertidur di depan komputer semata-mata untuk memastikan kerja-kerja saya beres walaupun sebenarnya bukan tugas terakhir saya.Kadang-kadang keluhan hanya hubby sahaja yang tahu.Realitinya kita kena tahu batasan tugasan kita agar tidak dipersoalkan kreadibiliti kita.Kalau orang lain tidur dengan lena tapi saya tidak seperti itu kalau itu menjadi tanggungjawab saya.Keresahan hati dan rasa bersalah akan timbul kerana tidak menyiapkan tugasan seperti yang diamanahkan begitu juga apabila saya berhadapan dengan anak-anak murid yang mengambil sikap sambil lewa dengan tugasan yang diberikan.Hendak tidak hendak, saya terpaksa mengambil sikap menyelidiki kenapa mereka tidak bersungguh-sungguh menyiapkan kerja.Rata-rata mengambil sikap mudah.Alasannya begitu mudah sekali,Tertinggal buku...............hendak buat apa kalau mereka mengambil sikap seperti itu.

Walaupun dalam kesibukan antara tugas hakiki dan pentadbiran,insyaAllah, saya tidak mengabaikan anak murid saya.Menanda buku tanpa menangguh-nangguhkan kerja saya.

Saya akan rasa tenang sekiranya saya dapat menyiapkan kerja-kerja hingga lewat malam semata-mata untuk memastikan di bahagian saya, saya tidak mahu sebarang kelewatan di hantar kepada pihak-pihak tertentu.

PENA KASIH: Kerja bertangguh tidak akan menjadi.............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails