Saturday, February 12, 2011

PENATNYA......


Larian Perdana Mahkota telah diadakan serentak pada hari ini di negeri Johor dan sekolah saya juga tidak ketinggalan mengambil bahagian.Walaupun penat setelah bertungkus-lumus membersihkan sekolah tapi program ini tetap diteruskan.Saya telah ditugaskan untuk bahagian hadiah,pendaftaran dan juga hakim.Tapi tugas saya lebih kepada mengambil gambar.Biasalah....dah minat dengan itu, ketepikan seketika dengan tugasan lain.

Seramai hampir 60 orang murid menyertai aktiviti tersebut dan semua guru terlibat sama dalam menjayakan program tersebut.Begitu juga dengan ibu bapa.Alhamdulillah, semua murid nampaknya begitu teruja untuk bersama-sama guru.



Aktiviti memanaskan badan sebelum program dijalankan....takut urat-urat terperanjat.
Aktiviti ini diketuai oleh Cik Wan dengan dibantu oleh Pn Salbiah.



Sebelum acara dimulakan, cikgu Supian membacakan doa agar perjalanan program ini dapat berjalan dengan lancar.



Selepas bacaan doa dibacakan,murid-murid dilepaskan untuk berlari...kali ini saya tidak dapat bersama mereka.Bahagian hakim memerlukan saya berada di 'check-point'akhir.Namun,saya tetap bersama mereka untuk mengambil gambar dengan menunggang motosikal bersama kak Sal.Thanks, kak Sal kerana membantu saya.




Emmm...........semangat mereka untuk berlari...yang emak budak tu...tak jauhpun berlari.Jumpa cikgu Ali terus tumpang kereta.Kata nak kuruskan badan.Nampak gaya tak menjadi hasrat itu.Baru berlari 50km dah keletihan.


Ketua kampung kawasan taman tersebut telah membantu cikgu Norhayati.Terima kasih kepad 'uncle'tersebut.Banyak juga pengalaman yang kak Yati perolehi daripada 'uncle'tersebut.


Salah seorang murid telah terjatuh sewaktu berlari.....nak buat macamana.Kami cuba untuk memastikan tiada seorang murid pun yang cedera tapi tersalah percaturan,akhirnya dia terjatuh kerana terpijak seluarnya yang labuh itu.Pn Ruhana yang bertugas untuk menjaga sekolah telah memberikan rawatan yang terbaik sebagaimana jururawat memberikan rawatan kepada pesakit.Thanks,misi Ruhana.


Peserta pertama telah menghampiri garisan penamat.Tahniah Syafiqah.

Selepas penat berlari, pihak sekolah menyediakan makanan dan minuman untuk mereka.Tahniah kepada mereka yang begitu komited dengan program yang dijalankan.


Mereka yang berjaya diberi hadiah sebagai pembakar semangat.Guru Besar menyampaikan hadiah kepada para pemenang.Just imagine,last minute tempah hadiah.Kali ini, saya minta guru besar sendiri yang membuat tempahan.Nasiblah tauke hadiah sanggup menerima tempahan............


PENA KASIH:Walaupun penat tapi masih terhibur dengan gelagat murid-murid.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails