Thursday, February 3, 2011

ARAHAN

Sewaktu pergi ke sekolah, menerima panggilan daripada guru besar memaklumkan bahawa akan ada orang atasan akan melawat sekolah.Melihatkan keadaan sekolah,sudah tentu akan rasa tidak senang.Masih dalam proses untuk mengembalikan ke asal.Bukan mudah untuk kembalikan ke asal.Memerlukan masa dan tenaga.Tenaga sekolah yang rata-ratanya terdiri daripada kaum perempuan sudah tentu mengambil masa yang lama.Untuk mengangkat itu dan ini,sudah tentu tidak larat.Kalau ada hanya dua orang sahaja.Kedua-duanya terlibat dengan banjir dan kami memahami situasi yang dialami.Harta benda musnah sudah tentu mengganggu emosi mereka.

Namun , saya ingin ucapkan terima kasih kepada pihak bomba Bandar Putra yang membantu membersihkan bilik-bilik akibat banjir.Masih kurang tenaga pekerja untuk melaksanakan.Untuk meminta bantuan AJK PIBG, mereka juga terlibat dengan banjir.Hendak tidak hendak kudrat yang ada inilah kami lakukan apa yang termampu.Bayangkan berapa buah bilik yang perlu dibersihkan...........


Esok, suami sendiri mengajak saya mengemas bilik darjah murid dan saya telah maklumkan kepada rakan-rakan untuk membantu mengemas bilik darjah.InsyaAllah,kami korbankan segala-galanya semata-mata untuk anak didik.Saya faham, guru-guru yang pernah berkhidmat di sekolah ini, memahami akan situasi sekolah.Namun,syabas saya ucapkan kepada guru SKCC kerana mampu melaksanakan tugas dengan baik walaupun ada rasa kecewa di hati mereka.


PENA KASIH :Kerana sayangkan anak murid.......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails