Saturday, February 12, 2011

KEGILAAN MEMANCING



Biasalah bila air hampir surut, ikan-ikan pun banyak.Semalam my MIL mengajak saya pergi memancing tetapi saya tidak dapat ikut serta kerana menghadiri kuliah.So ,my MIL pergi dengan Aman dan Haziq.

Setelah menghantar saya ke kuliah hari ini, Haziq terus ke rumah atoknya untuk pergi memancing.Husband tidak ikut sama kerana kurang minat memancing tetapi dia membuat kerja-kerja mengecat di rumah.

Setelah pulang dari kuliah, husband mengajak saya mengambil Haziq dan melihat mereka memancing.Dengan pakaian kuliah, saya terus menuju ke sana.Teruja melihat my MIL memancing.Banyak ikan yang dapat begitu juga dengan my son.So,dengan pakaian yang cantik, saya terus mencuba memancing.Alhamdulillah, umpan saya menjadi dan semakin saya menyebut hendak balik, semakin galak pula ikan-ikan itu memakan umpan .Suami juga cuba memancing tapi hanya dapat dua ekor sahaja lalu diketawakan oleh anak lelakinya.Namun, bila sekali dapat, terus nak memancing lagi.

Esok, my MIL mengajak lagi pergi memancing.Kami hanya memancing di tepi jalan sahaja dan tidak jauh.Seronok melihat mata kail yang sentiasa diragut oleh ikan-ikan itu,

PENA KASIH :Suka ikan sungai...............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails