Sunday, February 20, 2011

SEMAKIN SIBUK

Rindu untuk mencatat beberapa perkara dalam blog begitu teruja hari ini.Setiap kali blog dibuka, hati ini ingin menulis tapi kesibukkan membatasi segala-galanya.Ditutup kembali blog dan menumpukan kerja-kerja hakiki...........ya..itu lebih utama.

Banyak perkara yang perlu dibereskan ...........antara komitmen dengan pengajaran saya dan tugas -tugas pentadbiran yang memerlukan saya menghabiskan masa di situ.Apatah lagi selepas dilanda banjir banyak yang perlu diberi perhatian.Surat itu dan ini semuanya terletak di bahu saya.Masalah itu dan ini, perlu diberikan perhatian dan tindakan yang sebaiknya.

Percayalah, sememangnya saya tidak punya ruang untuk berehat buat seketika di sekolah.Ada sahaja yang perlu dilakukan....Begitu juga dengan guru-guru yang begitu sibuk menyiapkan kembali fail-fail yang ada terlibat dengan banjir.Itu semua memerlukan perhatian kerana di pihak atasan mereka tetap melakukan pemantauan.

Namun, alhamdulillah sebanyak manapun kerja,kalau dilakukan secara beransur-ansur akan beres juga.Tapi 'date-line' perlu dinyatakan agar kita tidak tersasar daripada tarikh yang sebenarnya.

Balik sahaja rumah, saya tetap menyediakan ruang untuk menyiapkan kerja sekolah dan selebihnya saya akan mengisi masa untuk pembelajaran sarjana saya.Banyak yang perlu dibuat untuk presentation dan juga kerja-kerja kursus yang perlu dihantar.'Short-talk' saya juga perlu disediakan.Wow....tajuk telah dicari dan kini saya perlu melihat secara halus lagi bahasa-bahasa yang perlu diselitkan agar ia menarik didengar.Nasib baiklah husband hendak menolong saya menyelitkan beberapa perkataan yang menarik berkaitan dengan tajuk pilihan saya.Semoga Allah permudah dan melancarkan kata-kata saya apabila berhadapan dengan rakan-rakan nanti.Emmm........................bukan senang sebenarnya.

PENA KASIH : Tetap bersemangat



No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails