Sunday, February 27, 2011

DIBERI KEKUATAN

Sudah berapa minggu,saya tidak rehat langsung.Jadual begitu padat dan penuh sehinggalah minggu hadapan.Emmm.............penat rasanya malah adakalanya rasa hendak demam pun ada.Tapi saya selalu kuatkan diri dan berkata-kata dalam hati........'aku boleh buat',aku boleh buat.Kata-kata itulah yang sering membangkitkan semangat saya untuk meneruskan perjuangan saya .


Semalam menghadiri kuliah.........penyelidikan pula.Emmmm............mengeluh juga kerana keletihan otak ini untuk memikirkan apa yang diperkatakan.Soal soalan tu memanglah tidak dinafikan sentiasa kena bersedia.Sebelum kuliah, sekurang-kurangnya saya bersedia jugalah dengan pembacaan saya.Almaklumkah ada istilah yang perlu saya ketahui untuk memudahkan saya memahaminya.Tapi yang membuatkan kami rasa kurang selesa ialah, diberi tempoh yang singkat untuk mencari tajuk dan kemudian diminta membentangkan tajuk kajian.Emmmm..............sukarnya dan saya dikirakan bertuah kerana husband membantu saya mencari bahan untuk dibentangkan dan memahamkan saya dan apa yang perlu saya nyata dan terangkan.Kadang-kadang rasa macam 'give-up' juga bila keadaan tertekan.Namun, husband tetap memberikan sokongan kepada saya untuk meneruskan dan bersedia untuk membantu.Bukan apa, begitu rasa beratnya kini dengan tanggungjawab di bahagian pentadbiran dan dalam masa yang sama saya perlu menumpukan secara serius bidang ini terutama penyelidikan.Walaupun hanya 4 kredit tapi cara penerangannya membuatkan kami rasa agak berat.Dua assignment penyelidikan perlu disiapkan,satu bahagian kualitatif dan bahagian kuantitatif.Masing-masing mengeluh juga.

Hari ini apabila pembentangan dibuat, barulah kami dapat melihat kelemahan masing-masing.Maklumlah dalam masa tidak sampai satu hari dan pertemuan pertama pula dah diminta mencari tajuk dan membuat sedikit 'framework' untuk memastikan sama ada kami memahaminya atau tidak.Rata-rata masih kabur.Banyak yang perlu diperbetulkan.Di kepala saya sebenarnya macam-macam yang hendak difikirkan.Pembentangan di peringkat PPD untuk akujanji juga perlu diselesaikan dan entah bila akan dipanggil.Tapi itu semua telah saya selesaikan lebih awal lagi.

PENA KASIH: Semoga saya diberikan kekuatan dari segi fizikal dan mental..............tersenyum husband tengok saya dah hendak demam buat satu kajian mudah.....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails