Wednesday, February 16, 2011

BERGERAK.....

Setelah hampir dua minggu sibuk dengan urusan sekolah selepas kejadian banjir dan banyak kerja-kerja pentadbiran saya terbengkalai.Malah,dengan segala alat kelengkapan pejabat yang musnah akibat banjir membuatkan sedikit sebanyak kerja-kerja pentadbiran saya menjadi 'slow'.Surat-surat saya juga habis dibawa arus......namun, saya begitu bersyukur kerana sebelum cuti, saya sudah menyiapkan segala keperluan pihak atasan.Itu benarnya kata-kata 'Jangan suka menangguh kerja'.Kita tidak mungkin tahu apa akan berlaku untuk hari esoknya.

Fail-fail untuk tahun 2011 sempat saya selamatkan dan kini saya sedang mengemaskini kerja-kerja saya.Banyak juga yang perlu saya siapkan.Menyiapkan diri dari segi mental dan fizikal.Biarpun tiada ruang rehat untuk saya, saya akan cuba menyiapkan sedikit demi sedikit.

Memang tidak dinafikan saya terpaksa menyediakan banyak surat untuk dihantar kepada pihak-pihak tertentu sehingga kini saya boleh digelar kerani merangkap dua kerja.Emmm.....kadang-kadang geram juga.Inilah yang sebenarnya membebankan kami.Antara masa saya hendak mengajar dan membuat persiapan hilang begitu sahaja.Terkejar-kejar untuk masuk kelas dan menyiapkan surat itu dan ini....senangnya tugas mengarah.

Kini saya terpaksa bergerak pantas.....menyiapkan segala-galanya yang terhenti seketika.Segala perancangan yang dirancang tidak menjadi.......Kita hanya merancang Allah yang menenentukan segala-galanya.Redha menerima segala ketentuannya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails