Wednesday, January 19, 2011

TIDAK SELAMAT

On the way ke pasar malam,ayah call meminta saya memastikan pintu rumah di tutup dengan rapi berikutan jiran sebelah,rumahnya dimasuki seorang yang tidak dikenali .Rupanya seperti orang bangla.(SI A)

Sememangnya saya sering menjadikan ruang belakang rumah kami tempat bersantai dan menonton televisyen.Bagi memastikan mereka dapat menghubungi kami, kami menyediakan dua loceng dan hanya dipetik sahaja.Jika tidak susahlah untuk mereka memanggil kami kerana kami memang sentiasa berada di ruang belakang.

Ayah mengingatkan kami, agar mengunci pintu belakang kerana si A memasuki rumah orang dari pintu belakang.Nampaknya tidak selamatlah tempat kami........Mudah-mudahan tidak ada apa-apa yang berlaku di rumah saya.Ingat pernah sekali ada orang ingin memasuki rumah kami, tapi tidak boleh masuk dan hanya mengelilingi rumah kami dan meninggalkan najis di tepi luar pintu pagar sahaja.Saya selalu berdoa agar dijauhi daripada perkara yang tidak diingini berlaku.............

Khabarnya, dua minggu lepas ada juga berlaku orang hendak memasuki rumah tapi tidak sempat kerana tuan rumah melihat ada bayangan di luar rumah di celah-celah tingkap nako.
Tuan rumah menyuluh cermin tingkap lalu Si A melarikan diri.

Saya mudah terjaga dan setiap kali terjaga saya akan melihat luar kawasan rumah saya melalui pintu cermin rumah kami.Hubby selalu menakutkan saya tapi setiap kali terjaga saya akan menuju ke pintu dan melihat di kawasan luar rumah,tidak kiralah di waktu tengah malam.Kadang-kadang selepas solat malam, saya akan ke situ juga.Suka tengok suasana di tengah malam, sunyi sepi .


PENA KASIH :Kini lebih berhati-hati....


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails