Thursday, January 20, 2011

JALAN-JALAN DI TAMAN BUNGA BH



Biarpun cuti sehari, tapi saya penuhi masa cuti ini dengan merehatkan diri dan minda pada waktu petang.Kam' bersiar-siar di taman dengan ditemani Apiz dan Adif.Mereka begitu excited sekali apabila abang Ngah menelefon untuk membawa mereka bermain-main di taman bunga.




Sampai sahaja di taman,kedua-duanya begitu riang sekali.Berlari-lari menuju ke arah permainan.Dengan ditemani abang Ngahnya yang sememangnya begitu suka melayan karenah kedua-dua sepupunya.Mengikut sahaja rentak tari Apiz dan Adif.Adiflah yang begitu manja sekali sentiasa ingin dipegang tangannya.



Adif takut rupanya....semua permainan yang ada di situ tidak disentuhnya.Setiap kali abang Ngahnya membawa ke tempat permainan dia akan menangis.Terpaksalah abang Ngahnya melayan.Mulutnya riuh memanggil Apiz dan terlompat-lompat melihat gelagat abangnya.



Adif menangis ketakutan setelah diajak oleh abang Ngah bermain-main bersama-sama Apiz.Puas juga abang Ngah memujuknya .Bila kami ketawa melihat gelagatnya barulah dia terus senyap daripada menangis berterusan.kelakarnya Adif......terlonjak-lonjak waktu sampai rupa-rupanya takut untuk bermain di situ.





Apizlah yang paling excited sekali bila dah jumpa taman permainan.Berlari ke sana dan kemari kegembiraan.



Ini permintaan Apiz, meminta saya mengambil gambarnya.Uda....ambillah gambar abang.
Siap turun ke bawah meminta saya mengambil gambarnya.Layan ajalah..........



Pak Udanya sempat berposing dengan anak buahnya.Melayan karenah anak buah kesayangannya.Mereka begitu manja sekali.....


Selepas penat bermain, kami membawa mereka makan dan minum di gerai yang ada di situ.
Macam-macam yang Apiz tanya kepada Pak Udanya begitu juga dengan Adif dengan kepelatannya.Abang Ngahnya yang paling rajin melayan Adif.....tak boleh berjauhan dengan abang Ngahnya.


Sempat lagi bercium.....sekarang ni Apizlah yang paling teruk dicium.Tengah minum air pun sempat lagi bercium.Tanda sayangnya kepada abang Apiz.



Sebelum ke Taman Yayasan,kami ke kedai motor.Niat untuk menukar motor 'elegen' kepada motor LC.Anak-anak bising kerana motor Elegen itu terlalu besar dan berat untuk ditunggang.Apiz juga hendak beli motor lalu meminta Pak Udanya membelikannya sebuah motor berwarna kuning.Kami ketawa melihat gelagat Apiz.....Adif pula sibuk menyebut motor itu dan ini cantik.Tapi ,kami masih lagi dalam perbincangan kerana sayang juga nak tukar motor tersebut.....Aziqlah yang paling suka sekali kalau ayahnya menukar motor tersebut.

Kemudian barulah kami bergerak ke Taman yayasan.....Nirwana untuk membeli sedikit keperluan dapur.Bila dah masuk ke Nirwana,Apiz terpandang 'games' pula.Pak Udanya melayan Apiz dan meminta membelikannya permainan dan juga pensel warna.Adif hanya meminta membelikannya air sahaja.....

PENA KASIH : Seronok berjalan-jalan .....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails