Monday, January 17, 2011

SIBUK

Jam 7.00 pagi,saya dah berada di Poliklinik Segamat.Buat pemeriksaan tiga bulan sekali.Bila dah masuk lingkungan 40an....kenalah buat pemeriksaan.Lepas ni, empat bulan sekali...Hari ini, saya tidak terus ke sekolah setelah mendapat 'permission' from guru besar.Namun,hari Jumaat saya telah menyediakan 'relief' iaitu pertukaran waktu mengajar dengan Pn Norlela.Selepas rehat, saya masuk kelas tersebut sehingga 2 jam.Tapi yang penting saya rasa puas hati dan tidak berhutang mata pelajaran dengan anak murid hanya kerana pemeriksaan kesihatan.Actually, my teacher kalau nak buat pemeriksaan doktor, siang-siang lagi dah buat pertukaran waktu mengajar malah ada yang dah diganti awal lagi among themselves.

Lama juga saya berada di Poliklinik.........hari Isnin begitu ramai sekali dan saya terpaksa menunggu hampir 2 jam di situ.Badan berada di Poliklinik tapi fikiran dan hati saya tetap pada anak murid.Sekejap tengok jam.....bukan apa takut nanti terlalu lewat sehingga saya tidak dapat masuk kelas.Sempat saya call...my PAP agar memaklumkan kepada GPK HEM untuk 'standby' relief untuk saya takut tidak sempat pulang mengikut masa yang telah saya tetapkan.Alhamdulillah,akhirnya nama dipanggil sebelum pukul 9.00 dan apabila diperiksa my highblood still tinggi tapi bacaan di bawah menurun sedikit......Then,doc tu kata maybe saya terlalu penat dan kurang rehat.Memang tidak dinafikan seminggu saya bekerja sehingga hari Ahad.....non-stop.Terasa letihnya.Sampai di sekolah biasalah ada aja kerja sehinggalah saya berada 2 jam bersama anak murid.ingatkan lepas tu hendak menyiapkan kerja tapi GB ajak berjumpa dengan penyelia keselamatan.....habislah masa free saya.Ingatkan nak kemas kini fail kurikulum dan meneliti minit mesyuarat panitia............sampai kesudahnya saya tidak dapat melakukannya.Semua minit mesyuarat Panitia kali pertama telah diserahkan dan kini saya menelitinya untuk diambil tindakan jika panitia memerlukan bahan-bahan untuk panitia masing-masing.

Kemudian, lewat petang melihat pula jadual waktu untuk dibuat rombakan kerana seorang guru kami berpindah ke sekolah lain dan kami mendapat guru lain pula iaitu opsyen BI....Padat betul jadual hari ini......Balik sekejap meneliti surat aku janji yang diterima daripada PPD untuk dibentang bermula 24 hb ni........wow banyaknya yang perlu dibuat.Namun, saya telah menyiapkan sebahagian daripada apa yang dikehendaki dan hendak dibuat dalam bentuk power point.....Itulah rutin saya.Sempat juga masak untuk hubby dan anak lelaki....syukur kerana anak lelaki melihat saya tidak berhenti membuat kerja lalu diambilnya kain dan dibasuh.......thanks my dear....ma, sayang semuanya.

Malam, saya meneliti perancangan strategik yang telah dihantar oleh guru-guru.Contoh telah diberikan dan alhamdulillah mereka buat seperti apa yang diarahkan.Thanks semua guru SKCC kerana telah banyak memberikan kerjasama dan komitem kepada saya.Saya cuba untuk mengelak daripada membuat guru rasa tertekan dengan kerja-kerja yang kian mencabar.Saya faham dalam situasi sekarang dan di awal tahun, sudah tentu banyak yang perlu dibereskan...anyway kalian semua dapat menjalankan tugas dengan baik sekali.

Ingatkan malam ni nak chat ngan my daughter....hantar mesej...rupanya dah baring atas katil kerana kepenatan selepas gerko.Biasalah sebagai ibu, banyak pesanan yang dibuat untuk anak-anak.Yang penting jaga diri, solat dan membuat kerja-kerja tugasan dengan baik.

PENA KASIH:Walaupun sibuk,tapi tetap curi masa untuk menulis...just penulisan santai aja...tapi puas hati dapat menulis.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails