Friday, January 7, 2011

TAKZIAH

Berita yang begitu mengejutkan kami sebagai warga sekolah SKCC.Pemergian bapa salah seorang pelajar sekolah kami pada hari semalam diterima lewat malam.Al-fatihah untuk Allahyarham Md Ikram Mahadzir yang telah kembali kerahmatullah pada hari semalam.Takziah buat Anida dan anak-anaknya.

Pagi seperti biasa,saya sentiasa melihatnya menghantar anak ke sekolah dan kali terakhir kami berjumpa dengan beliau ialah pada hari Khamis ketika beliau membuat pembayaran peralatan tulis sekolah.Semalam,lebih kurang pukul 1.00 lebih, saya melihat isterinya pula menjemput anaknya pulang dan itulah rutinnya setiap hari.

Saya mengenali isterinya sewaktu kami bersama-sama bersekolah di SMKCC.Sehinggalah kami bersua kembali setelah beliau memilih SKCC tempat anak-anaknya belajar.Ketiga-tiga orang anaknya bersekolah di SKCC.

Hari ini, kami menerima kunjungan Anida ke sekolah.Melihat wajahnya,tanpa disedari air mata berlinangan.Kehilangan orang yang disayangi dalam sekelip mata begitu sukar untuk diterima.Mallah dia sempat memberitahu saya,aku seperti bermimpi.....tie.Saya hanya mendiamkan diri dan memahami situasi yang dialami.Semoga dia tabah menghadapi hari-hari yang mendatang tanpa orang yang disayangi.Sempat kami berjumpa dengan anak-anaknya, sekali lagi air mata saya mencurah-curah.Saya bayangkan jika anak-anak saya berada di situasi seperti ini.............mereka masih memerlukan belaian kasih sayang daripada seorang ayah.Namun ,kita perlu ingat, kita tidak boleh menghalang takdir....suatu hari kita akan kembali kepadaNya.Meninggalkan segala-galanya.

PENA KASIH :Al-Fatihah untuk aruah Md Ikram dan takziah buat Wan Anida bte Wan Mat.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails