Wednesday, January 26, 2011

SERABUT


Emmm.....melihat wajahnya yang kelihatan serabut.Entah apa yang difikirkan.Entah apa yang perlu dibuatnya.... lebih banyak menyepikan diri dan tidak mahu mengganggu .Mungkin ada sesuatu yang membuatkan fikirannya berserabut.Saya biarkan dia bermain dengan pelbagai persoalan tanpa ingin bertanya .Cukup sekali disalah erti oleh orang lain.Memang terasa dengan apa yang didengar.Cuma Allah tahu segala-galanya.

Banyak sebenarnya yang ingin diperkatakan, yang ingin diketahui dengan lebih mendalam lagi.Biarlah dirinya sendiri yang menyelesaikan persoalan yang timbul.Penat katanya dengan karenah yang remeh-temeh tapi meninggalkan kesan yang mendalam.Tidak semudah itu untuk membiarkan persoalan itu terhenti begitu sahaja.Menggali pelbagai persoalan agar tidak ada yang terjerat dengan karenah yang remeh-temeh itu.

Biarpun dihatinya penuh dengan pertanyaan......penuh dengan persoalan,InsyaAllah akan berhasil juga keputusannya.....keputusan yang tidak tahu berpihak kepada siapa.Kemenangan untuk siapa dan kekalahan kepada siapa.Masih mampukah untuk terus bertahan dengan karenah yang remeh-temeh itu atau perlu dibiarkan begitu sahaja yang akhirnya berbalik kepada diri sendiri.Itulah persoalannya.......

Membiarkan dirinya bersabar.Bersabar dengan pelbagai persoalan.Membiarkan dirinya sejuk agar tidak ada api kepanasan membakar setiap diri yang ada.Mampukah dirinya menahan?Tapi demi seseorang......demi kasihkan seseorang...dipendamkan begitu sahaja.Biarlah persoalan itu tinggal persoalan sahaja.Perlu merenung diri......bermuhasabah.
Masih banyak yang perlu digali.......

PENA KASIH: Terkasima sekejap............mereka tidak ada dalam hati ini.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails