Tuesday, January 25, 2011

KUMPUL




Rasa seronok sesekali berkumpul.....meriah dan ceria sekali suasana .Melihat anak-anak saudara bermain dan memanggil-manggil nama untuk mendapat perhatian.Saya sampai di rumah Ani lebih kurang pukul 1.40 petang.Biasalah bila dah jumpa Kak Long,berborak itu dan ini.

Kebetulan Adah dan mentuanya turut sama ada.Suami yang dari pagi ada kelas terus melaksanakan tugas hakikinya.Itu yang lebih diutamakan.Setelah mengambil saya dari sekolah dia terus membawa saya ke rumah Ani.Sekadar melepak dan berbual-bual kosong bersama dengan mak Along.Seronok melihat kemesraan Along dengan emaknya.....

Kemudian,lebih kurang pukul 3.00 petang, husband menghantar Kak Long ke stesen bas untuk balik ke Johor Bahru.Kami berbual-bual santai sahaja.Melihat kemajuan bandar Segamat.....
Lebih kurang pukul 5.00 petang pula, kami bertolak ke Spang Loi.Berkumpul lagi di sana dengan suasana yang sungguh meriah.Kami dihidangkan dengan masakan mee K dan juga char keaw tiau oleh Along dan emaknya.Sungguh enak....hilang sekejap diet saya.....
Suami hanya senyum melihat saya............senyum melihat isterinya yang semakin montel..ya ka........Yang penting ikatan kasih sayang.
Amanlah yang paling teruja untuk belajar kesemua masakan itu....nak jadi chef agaknya.My husband tidak minat bab masak tapi bab mengemas itu boleh diserahkan.....terima kasih kerana banyak membantu dalam urusan rumahtangga.

PENA KASIH :Sentiasa bersabar dengan semua keadaan yang dihadapi......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails