Friday, January 29, 2010

MAJLIS PERSARAAN

















































Hari ini merupakan hari terakhir Encik Md Nor Haron bersama warga SKCC.Setelah hampir 8 tahun berkhidmat di sekolah ini, akhirnya beliau mengambil keputusan untuk bersara ketika berusia 57 tahun.Jika tidak, beliau mempunyai satu tahun lagi untuk berkhidmat.

Seorang pekerja yang bukan sahaja rajin tetapi sering berusaha untuk memastikan sekolah indah dan ceria.Berminat kepada landskap dan beliau juga sering berusaha memohon apa sahaja bantuan untuk memastikan SKCC nampak bersih, kemas dan indah.Pokok-pokok yang ditanam di kawasan sekolah adalah atas insiatif beliau sendiri.Banyak pokok kelapa yang rendah dan buah mangga di tanam di kawasan sekolah.Setiap kali beliau ingin memohon benih pokok, sayalah orang yang menaip surat untuk dibawa bertemu dengan pihak-pihak tertentu.

Hari ini,warga SKCC kehilangan seorang pekerja yang ringan tulang.Sentiasa bersedia memberikan bantuan kepada semua guru.Mungkin beliau juga terasa kehilangan kami.
Di sekolah, kami telah mengadakan sedikit majlis untuk beliau bersama-sama dengan anak murid pada waktu pagi.Berucap dan seterusnya bersalam-salaman dengan anak-anak murid.

Jamuan untuk beliau sebenarnya diadakan pada waktu malam di Hotel VIP Segamat.Dengan kerjasama Kelab Bilik Guru yang diketuai oleh En Supian dan AJKnya telah mengambil keputusan untuk meraikan beliau di hotel tersebut.Berkumpullah kami pada malam tadi.Selain itu, kami juga meraikan kehadiran seorang guru baru iaitu Pn Lim SU Wan ke SKCC.Semoga beliau gembira berada bersama kami di SKCC.

Pena Kasih:Suatu hari, kita akan melalui juga zaman persaraan.GB very excited nak ambil gambar dengan saya.So,saya letakkan di blog gambar saya and GB.Tak pernah bergambar berdua-duaan dengan you,she said.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails