Saturday, January 23, 2010

CUTI SEKOLAH

Hari ini,kebanyakan sekolah telah bersekolah mengambil cuti ganti sempena Tahun Baru Cina.Namun, lebih kurang pukul 12.00 lebih tengah malam menerima 'message' daripada Tn Hj Sazali memaklumkan kepada kami as a pentadbir yang sekolah bercuti kerana kemangkatan Sultan Johor.

Namun, pagi ini saya perlu ke sekolah untuk memastikan tiada murid hadir kerana mungkin mereka tidak menerima maklumat.InsyaAllah bersama dengan guru besar akan berada di sekolah pada pagi ini.Deringan telefon dan sms diterima seawal jam 5.30 pagi lagi untuk mendapat pengesahan sebenar tentang cuti hari ini.

Sekolah

Seperti yang dijangkakan,ramai murid tidak menerima maklumat malah ada diantara mereka yang tidak mendapat kepastian sama ada sekolah atau tidak.Ramai murid yang hadir.Setelah dimaklumkan, masing-masing pulang ke rumah.Cikgu Ali turut hadir untuk menaikkan bendera Johor separuh tiang sebagai penghormatan di atas kemangkatan Sultan Johor.

Selepas semuanya selesai, saya bergerak pulang ke rumah dan hubby memaklumkan Kak Long akan balik hari ini untuk urusan perkahwinan anak perempuannya.

Pena Kasih:Terasa rakyat kehilangan Sultan yang berjiwa rakyat.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails