Wednesday, November 30, 2011

MINGGU BERTUGAS...

Semalam menghadiri satu taklimat berkaitan dengan GSM (Guru dan Staf bermasalah) mewakili guru besar yang kini bercuti di China.......
Hari ini ke sekolah menyiapkan kerja-kerja pengurusan dan pentadbiran untuk tahun 2012.Cuti yang tidak cuti.......Tapi kalau kita rasa komitmen kita kepada kerja..semuanya itu tidak menjadi masalah.

Agak tergendala sedikit kerja pada hari ini kerana masalah line internet yang tidak dapat gara-gara mengemas pejabat pada minggu lepas.Bila dah dicabut wayar sana dan sini...biasalah mesti ada yang tidak tahu di mana perlu dicucuk.Akhirnya saya terpaksa membuat kerja-kerja lain sedangkan hasrat untuk menyiapkan SKPM 2003 dan SKPM 2010.Akhrinya,saya siapkan di rumah sahaja.Macam-macam yang perlu diisi.Cuaca yang tidak menentu pada minggu lepas, membuatkan semua fail dan barangan penting diletakkan di tempat yang tinggi.Sukarnya untuk mencari fail apabila barangan semua telah dikemaskan.

Bilik saya lagilah kosong.Yang ada hanya meja dan kerusi.Rasa tidak selesa dan kurang mood untuk menyiapkan kerja.......bila melihat bilik yang tidak ceria.
Hari ini juga sempat menampal keputusan UPSR di papan kenyataan.Alhamdulilah selesai satu kerja saya.

Esok pula akan menghadiri satu lagi taklimat berkaitan dengan kewangan,juga mewakili guru besar.Bab ni kurang minat sedikit.....tapi perlu menghadirinya.Saya memang tidak suka duduk secara statik lama-lama.Mula bosan .
Nak buat macamana nanti kena juga terangkan dengan guru besar apa yang saya perolehi selama dua hari.......Tapi itu semua sebenarnya ilmu yang perlu kita tahu apabila sudah berada di bahagian pentadbiran....

Pena Kasih : Menggali ilmu untuk diri sendiri....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails