Sunday, November 20, 2011

CORETAN PERTAMAKU.....

Alhamdulillah,buat pertama kalinya hasil penulisan saya akan kedengaran di corong radio.

Ada tiga lagi hasil penulisan yang kini dalam proses untuk dieditkan.Mungkin akan dihantar ke majalah atau media elektronik .Gara-gara cabaran yang diterima daripada hubby membuatkan saya begitu bersemangat untuk menulis tapi perlu diedit oleh hubby untuk tatapan umum.

Sebenarnya minat untuk menulis telah lama tapi saya jadikan pengalaman diri sendiri mahupun persekitaran yang berlaku menjadikan idea itu mencurah-curah setiap kali saya mengetuk jari ke 'keyboard'.Idea itu hadir ketika saya kepenatan dan sukar untuk tidur.

Saya menerima mesej bahawa penulisan saya akan disiarkan pada minggu hadapan.Thanks to hubby kerana banyak membantu saya mengedit penulisan saya yang ada kalanya tunggang -langgang bahasanya tapi masih terkawal.....

Kisah pengalaman hidup sebenarnya memudahkan kita untuk menulis.Kita hidup dalam senario mengikut edaran zaman.Banyak sebenarnya yang boleh kita tulis tapi sudah tentu bukan senang juga idea itu hadir tatkala kita begitu beria-ia untuk menulis.......mengikut mood agaknya.

Perjalanan hidup kita tidak semuanya indah.Namun, dalam kita ingin mengecapi kebahagiaan sudah tentu ada onak dan duri yang perlu kita harungi.Namun,ada kalanya cerita itu diubah suai agar tidak ada yang tersinggung perasaan,terasa dengan apa yang ditulis.Kadang-kadang,kita perlu terima hakikat bahawa kehidupan yang kita lalui akan dilalui juga oleh orang lain.Manisnya kehidupan itu adalah bergantung kepada kita sendiri yang mencorak perjalanan kehidupan kita.Pahitnya kehidupan itu adalah pengalaman hidup yang perlu kita renungi dan bermuhasabah diri........Tidak semua kehidupan itu indah.

PENA KASIH :Tidak sabar menantikan kehadiran cetusan tulisan buat pertama kalinya.....



No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails