Sunday, November 27, 2011

MACAM-MACAM CERITA.....




Sebentuk cincin disarungkan di jari...tanda ikatan antara dua hati

Pihak lelaki serba merah......


Menunggu pihak lelaki.....

sempat lagi Along bergambar...tolong-tolonglah ya.....ringankan tangan tu...

Sempat lagi berposing ke......



Nasi minyak anak-beranak




Bersama hubby dan Along ....rewang.

Tahniah Yanie....

Yanie merupakan anak mak Usu yang kedua.Alhamdulillah,hari ini selamat melansungkan majlis pertunangan dengan orang Segamat juga.
Bila sudah mengadakan majlis pertunangan sudah tentu kami anak-beranak, adik-beradik tidak membiarkan majlis itu begitu sahaja.Sebaliknya, kami bersepakat ,berganding-bahu bersama-sama membantu keluarga Mak Usu.

Soal memasak memang tidak menjadi masalah.Alhamdulillah,kami anak-beranak bersepakat memasak sendiri.Masakan nasi minyak, ayam masak merah, daging masak kurma dan acar darat sudah cukup untuk dijamukan kepada para tetamu.Kuih-muih juga di 'sponser' oleh saudara-mara.

Sekali lagi syukur kepadaMu kerana majlis berlangsung dengan lancar apatah lagi keredupan cuaca menyambut ketibaan keluarga sebelah lelaki.Biasalah, kalau ada majlis yang melibatkan anak saudara, mereka akan memanggil ayah untuk mengetuai atau menggepalai sesuatu majlis itu.

Dua hari berturut-turut ke rumah Mak Usu.Membantu meringankan kerja-kerjanya.Syukur kerana mendapat suami yang tidak terlalu berkira setiap kali saya ingin menolong saudara.Janji kerja-kerja rumah disiapkan sebelum meninggalkan rumah.

Hubby juga meluangkan masa ke rumah Mak Usu.Membantu Pak Usu memotong daging dan membersihkan ayam dengan dibantu my cousins.Apabila kerjanya sudah beres, hubby menolong kami memotong bawang.Majlis semakin meriah dengan gurau-senda antara adik-beradik mahupun anak saudara.


Bola sepak

Hari ini berpeluang lagi menonton bola sepak.Perlawanan antara Malaysia dan Bahrin.Memang sejak akhir-akhir ini, pantang sekali apabila mendengar pemain Malaysia bermain.Kami tidak melepaskan peluang untuk menyaksikan perlawanan tersebut.

Walaupun Malaysia diperingkat awal telah berjaya mendahului pasukan Bahrin tetapi kita hanya merancang dan menjangkakan Malaysia akan menguasai perlawanan tersebut.Tapi apakan daya.....akhirnya Malaysia kecundang hanya dalam masa 6 minit sahaja,kita terpaksa akur yang Bahrin lebih hebat daripada Malaysia.Rezeki tidak menyebelahi Malaysia.Namun,kesungguhan pemain Malaysia beraksi dengan pemain-pemain yang ramai cedera perlu diucapkan tahniah.Mungkin itu satu faktor yang membawa kepada kekalahan Malaysia.Apapun orang hendak kata....Malaysia tetap boleh.

PENA KASIH:Sentiasa menyokong.....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails