Friday, November 18, 2011

SUDAH BERSEDIA.....





Lawatan PPD ke sekolah di akhir sesi persekolahan.

Tujuannya murni untuk memastikan segala kelengkapan untuk sesi 2012 dapat disempurnakan dengan baik.Pelbagai soalan ditanyakan kepada saya terutama berkaitan dengan kemudahan pelajar-pelajar sekolah ini seperti meja dan kerusi, buku teks dan sebagainya.

Dek kerana kesibukan dengan urusan UPSR dan juga borang pemantauan yang lambat sampai ke sekolah membuatkan saya tidak menyiapkan seperti yang dikehendaki tetapi atas sebab kesibukan itu, pegawai PPD hanya menemuduga saya dan segala maklumat dihantar pada hari yang sama.Alhamdulillah, semuanya beres.

Mereka sibuk mengemas.....

Anak murid sendiri memahami akan situasi sekolah yang sering dilanda banjir.Mereka turut sama membantu guru-guru dan pekerja mengangkat barangan ke tempat yang tinggi.Mereka dididik agar tidak mementingkan diri sendiri sebaliknya perlu bersama-sama membantu pihak sekolah menyelamatkan harta-benda mahupun dokumen yang penting.

Walaupun mereka masih kanak-kanak lagi, tapi rasa untuk membantu guru itu ada dalam diri mereka.Mereka ringan tulang even murid darjah satu .Mereka semuanya bertungkus-lumus membantu guru mengemas buku-buku dan meja serta kerusi .Mereka tahu kepenatan yang dialami apabila banjir surut....

PENA KASIH:Terasa kepenatannya lagi sewaktu sekolah dilanda banjir yang teruk......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails