Tuesday, November 22, 2011

SYUKUR.......

Terperanjat...

Sedang saya menyiapkan kerja sekolah sambil melayan fb..tiba-tiba deringan telefon berbunyi.Lebih kurang jam 11.00 lebih.Panggilan memaklumkan my cousin accident di Maybank.Tidak bertanya apa-apa dan terus mengikut emak n ayah ke sana.

Sampai sahaja di Maybank terus mencari kereta my cousin.....tiada.Rupa-rupa di seberang kanan.Alhamdulillah, itulah cetusan dari mulut saya apabila melihat Mak Itam dan her son berdiri sambil menunggu kehadiran kami.Yang penting keselamatan diri.

Saya terus keluar dari kereta dan menuju ke arahnya.Hanya kereta sahaja yang agak teruk sedikit.Mak Itam masih menggigil kerana terperanjat dan tanpa disedari memarahi seorang gadis yang melanggar kereta anaknya.Si gadis tidak mampu untuk bersuara kerana terlalu terkejut.Terkejut kerana keretanya agak teruk.Puncanya kerana dia membuat U-turn di tempat yang tidak sepatutnya tanpa menyedari kehadiran kereta my cousin.

Jalan penyelesaian ialah mereka membuat 'report' di 'police-traffic'.Saya mengekorinya tapi tidak bersama-sama di situ kerana bapa saudara saya menemaninya.Namun, saya bersyukur kerana kedua-duanya selamat.

PENA KASIH : Apabila undang-undang jalan raya dilanggar......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails