Thursday, December 8, 2011

TUKANG KEBUN,,,,,,,,,,,

Suka nampak kawasan rumah kemas, bersih dan tidak serabut..........Apa-apa pun thanks to my daughter, son and my niece yang sudah tentu kepenatan dikerah oleh ayahnya untuk sama-sama melakukan aktiviti tersebut.




Tu dia my niece...mamalong tau Dila tidak biasa buat kerja nikan.....Satu-satunya anak saudara yang senang dibuat berunding..tidak membantah..


Ni tidak sabar untuk melakukan kerja-kerja menyapu daun......rajin anak mama dan Dila.

Ala-ala tukang kebun moden.... saya membiasakan anak-anak membantu kami untuk melakukan kerja-kerja tersebut.Setiap kali apabila melakukan kerja-kerja men'trim'pokok,kami akan meminta bantuan kedua-dua anak mahupun my niece melakukan bersama-sama.Walaupun mereka mengadu kepenatan, tapi kami buat tidak dengar sahaja.Kami tidak memanjakan anak-anak...

Hari ini,kami mengambil keputusan untuk men'trim' pokok-pokok di hadapan rumah.Sudah lama tidak melakukan kerja-kerja tersebut.Kesibukan dan kekangan masa sejak kebelakangan ini, membuatkan kami membiarkan pokok tersebut tumbuh subur sehingga membuatkan mata ini tidak enak untuk melihatnya.

Memandangkan cuti persekolahan dan kami ada dua orang dayang yang turut sama menyertai aktiviti menceriakan kawasan rumah.....ala-ala tukang kebun.Tapi biasalah, budak-budak ni, hendak menyapu daun-daun pun memakai pakaian cantik tidak seperti ayahnya...

PENA KASIH :Mengeratkan hubungan kekeluargaan...

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails