Saturday, December 24, 2011

JALAN LAGI...MUAR

Hujan turun agak lebat hari ini.Ingat nak duduk rumah aja...hujan-hujan macam ni malas pulak nak keluar rumah.Tapi hubby ajak pergi ke rumah Wak Din untuk menghadiri majlis perkahwinan anaknya.So, kemas-kemas dan terus bergerak ke rumah Wak Din bersama-sama dengan anak selepas solat.

Selepas ke rumahnya, saya memberi cadangan untuk melihat kawasan yang ditenggelami air tapi lain jadinya.Hubby mengajak kami ke Muar.........Anak-anak semuanya happy.Sepanjang perjalanan hujan turun tapi apabila sampai di Muar, hujan tidak lebat dan kami mengambil keputusan ke Wertex untuk membeli barangan persekolahan kedua-dua anak kami.Agak lama juga kami di situ dan apabila diberi peluang kepada anak-anak untuk memilih barangan sekolah...emmm macam-macam yang diambilnya.Kali ini kedua-duanya mengenakan ayah mereka.

Then, kami ke kedai buku....apa lagi novel menjadi pilihan kami dan anak-anak masih tidak cukup lagi membeli peralatan sekolah mereka.Tersenyum ayah mereka melihat gelagat kedua-dua anaknya.

Kemudian, hubby membawa kami ke Simpang Lima Darat di mana di sinilah tempat saya menimba pengalaman sebagai guru sandaran tidak terlatih selama setahun.Hubby menunjukkan sekolah di mana saya berkhidmat kepada anak-anaknya.Jauh sudah berubah kampung tersebut.Rumah emak angkat saya juga sudah berubah tetapi suasana rumah di situ seperti tiada sesiapa.

Kami melalui Sagil dan agak jauh sedikit jika dibandingkan melalui Kg Teratai yang agak dekat dan jalannya lurus.Kalau hendak ke Muar, lalulah Kg Teratai kerana perjalanannya begitu singkat sekali.


PENA KASIH :Masih ada lagi yang belum dibeli.....Melaka menjadi pilihan anak-anak pula.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails