Sunday, December 25, 2011

SEGAMAT MAJU.....

Alhamdulillah, nampaknya Segamat kini bertambah maju.Pelbagai 'shopping complex' dibina di tanah bumi Segamat ini.
Buat pertama kalinya saya berpeluang untuk melihat sendiri '1 Segamat' dan juga 'Kipmart' yang baru dibuka kepada penduduk di daerah Segamat dan kawasan yang berhampiran.Kalau sebelum ini, orang ramai asyik bercerita mengenai kedua-dua tempat ini, hari ini saya bersama hubby meluangkan masa untuk ke tempat tersebut.

Sejak dari petang lagi, laluan ke Kipmart begitu sibuk sekali sehinggalah ke malam.Ingatkan petang hendak pergi tetapi apabila melihat keadaan kesesakan menyebabkan saya mengambil keputusan pergi pada waktu malam.Masih ramai lagi pengunjung yang datang untuk melihat suasana Kipmart sebagaimana di Johor yang menjadi tempat persinggahan kami apabila saya ke sana.

Dengan pembukaan Kipmart memberi peluang kepada penduduk di sini untuk bekerja terutama kepada remaja lepasan SPM untuk menimba pengalaman.Antara hendak dan tidak hendak sahaja.Selain itu, memudahkan penduduk di sini untuk mendapatkan bekalan makanan 'fresh' serta memberi peluang kepada penduduk untuk membuat pilihan.Namun, yang pastinya kita perlu lebih berhati-hati dalam berbelanja...lihat pula pada harga.Apakah 'Kipmart 'akan terus bertahan di tanah bumi Segamat ini?Bagaimana pula dengan kuasa membeli di kalangan penduduk di sini?.Apakah kewujudan Kipmart tidak memberi kesan kepada peniaga-peniaga lain?kita lihat dahulu....

Kali ini, saya tidak membeli apa-apa barangan di Kipmart kerana barangan dapur dan persiapan anak telah dibeli awal.Saya sekadar melihat harga barangan di situ.Apa-apa pun syabas dengan pembukaan Kipmart ini....

PENA KASIH :Kini mempunyai banyak pilihan....


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails