Wednesday, December 21, 2011

KERJA-KERJA TERAKHIR...

Sedang membilang hari.....menunggu masa untuk perjumpaan pertama bersama guru untuk sesi persekolahan 2012.Masa berlalu begitu pantas sekali....sekejap sahaja kita bakal meninggalkan tahun 2011.Banyak info yang perlu dimaklumkan kepada semua guru.

Rasanya pada tahun ini, saya rehat sebetulnya hanya seminggu sahaja.Saya lupakan semua kerja persekolahan saya.Saya sekadar merehatkan diri dan membiarkan kerja-kerja itu terbengkalai begitu sahaja.

Minggu-minggu berikutnya barulah saya mendekatkan diri dengan kerja-kerja sekolah saya dan alhmadulillah sehinggalah hari ini setelah hasilan kerja disemak dan disahkan oleh my bos untuk dicetak bagi diagih-agihkan kepada guru sebagai panduan mereka.Memang tidak dinafikan kerja guru bukan hanya habis di sekolah sahaja.Kerja guru bukan sekadar mengajar sahaja tetapi banyak perkara yang perlu kita lihat dan teliti untuk kecemerlangan pelajar-pelajar.Bagi saya, sesibuk manapun saya tetap menyudahkan kerja-kerja saya kerana itu adalah tanggungjawab kita yang perlu diselesaikan.Amanah yang perlu dilaksanakan dengan sebaik mungkin.

Walaupun setiap hari saya perlu ke sekolah untuk menyelesaikan beberapa kerja, itu tidak menjadi masalah kepada saya.Hadir ke sekolah sebelum pukul 8 dan balik lebih kurang pukul 1 dan adakalanya terlajak sehingga jam 5.00 petang.Anak-anak pun tidak pernah merungut kerana mereka memahami tugas saya.Janji makan-minum mereka ada..sudah cukup untuk saya meninggalkan mereka di rumah.

Kini, saya perlu menyemak hasilan kerja setelah dicetak agar ianya tidak tersalah muka surat dan sebagainya.Kadang-kadang penelitian kerja juga perlu andaikata kita tahu itu tugasan kita.Kadang-kadang mereka mengambil mudah sahaja dengan kerja-kerja yang sepatutnya.Sayang bagi mereka yang tidak begitu peka dengan kerja sendiri.

PENA KASIH : Walaupun kita tidak sempurna tetapi kita boleh mencari kelemahan diri sendiri dan membaikinya.....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails