Saturday, December 17, 2011

HUTAN LIPUR BUKIT SEKAYU...TERENGGANU













Jalan lagi.. ini mungkin program terakhir kami sebelum sekolah buka.Itupun keputusan 'last minute ' apabila kami mengambil keputusan untuk ke Terengganu.Ayah yang beria-ia untuk ke sana so kami tidak mahu menghampakan hasrat ayah dan emak.

Kami bertolak jam 6.00 pagi dan melalui Jalan Jabor dan hanya mengambil masa lebih kurang 5 jam sahaja.Perjalanan kami agak lambat sedikit kerana hujan yang turun tidak mengira masa.Ada tempat hujan dan tidak hujan.So,hubby drove very slowly and we used one car only.Sebelum itu pun kami banyak kali berhenti untuk rehat-rehat dan hubby pun tidak memandu dalam keadaan tergesa-gesa.

Kali ini kami tidak ke Pasar Payang kerana tujuan utama adalah untuk ke Bukit Sekayu sahaja.Mungkin mereka kata rugi kalau tidak ke Pasar Payang jika tidak ke Terengganu....InsyaAllah kami akan ke sana juga nanti.Kali ini kami pergi balik hari sahaja so mungkin untuk ke sana sudah memakan masa.Ingatkan nak bermalam juga di sana tetapi apabila memikirkan kerja-kerja pengurusan sekolah belum selesai lagi so....lebih baik kami penat sehari daripada menangguh-nangguhkan kerja sekolah saya.

Kami begitu 'enjoy' sewaktu di sana.Deruan air yang deras sesekali menakutkan kami juga.Masing-masing hanya hendak berjalan dan tidak untuk pergi mandi-manda kerana keadaan cuaca yang tidak mengizinkan.Hujan turun dengan lebatnya dan menghalang kami untuk pergi ke tempat yang tinggi lagi.Namun,anak-anak dan anak saudara begitu gembira kerana pada tahun ini, kami telah membawa mereka untuk bersantai dengan lebih kerap jika dibandingkan dengan tahun-tahun dahulu.

Kami bergerak pulang ke Segamat lebih kurang pukul 4.00 petang dan singgah di bandar Kuantan sebelum meneruskan perjalanan pulang.Tabik kat hubby memandu berseorangan tapi sentiasa berbual-bual dengannya untuk mengelak dia mengantuk.Suasana bising di belakang dengan suara riuh rendah anak-anak menghilangkan rasa mengantuk.

PENA KASIH:Suatu kepuasan untuk mengembirakan hati insan yang tersayang.....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails