Friday, December 23, 2011

MESRA PEMIMPIN.....


Sedapnya tengok YB makan durian.



Along mengambil kesempatan bergambar dengan YB...

Mak Itam sempat bergambar.....

Menyampaikan sumbangan untuk projek kampung....terima kasih

Ucapan alu-aluan dan menyampaikan beberapa isu penduduk kampung ini.

Bertanya sesuatu dengan YB...menyampaikan beberapa isu daripada penduduk kampung.

Ayah memaklumkan kepada saya yang YB Datuk Dr.Subra akan hadir ke rumahnya sempena program mesra pemimpin dengan penduduk kampung.Sebenarnya hasrat YB untuk hadir ke kampung kami memang sudah lama disuarakan tetapi kekangan masa membuatkan hasrat itu dipendamkan dahulu sehinggalah hari ini progam tersebut dapat diadakan.

Anggaran kehadiran hanyalah seramai 20 orang tetapi sebaliknya berlaku.Alhamdulillah, makanan yang disediakan mencukupi untuk dijamukan kepada penduduk kampung dan juga tetamu VVIP itu.Emak pula menyuarakan untuk memasak soto,mee sup dan menempah dua jenis kuih untuk jamuan tersebut.Lalu saya setuju dengan cadangan tersebut dan dijamukan juga dengan buah durian dan rambutan.

Terima kasih juga kepada Mak Itam dan Mak Usu yang sudi untuk membantu kami menyediakan jamuan tersebut.Maklumlah paginya saya ke sekolah dan menguruskan beberapa urusan penting sebelum sekolah bermula.Balik sahaja saya terus membantu emak dan sebelum itu saya telah meminta my daughter menyiapkan ramuan untuk masakan tersebut.Pantas sekali kerja-kerja saya dan akhirnya selesai .Along yang mengemas dan menyediakan tempat untuk tetamu yang datang ke rumah.Saya saja membiarkan my daugter menyediakan tempat untuk mereka yang hadir......emmm tapi sekejap aja kerana perlu berjumpa dengan pengarah JPJ Segamat untuk mengambil 'test' memandu pada hari Khamis ini.Saya meminta dia sendiri berjumpa dengan pengarah dan meminta dia mengikut protokol yang sebenarnya apabila berhadapan dengan orang atasan.Mendoakan agar dia lulus ujian memandu pada hari Khamis ini.

Balik sahaja daripada pertemuan tersebut,dia sudah tahu tugasan yang perlu dibuat.Alhamdulillah semuanya selesai dengan baik.


Bersama pemimpin.....

Yb Datuk Dr. Subra yang merupakan Ahli Parlimen Segamat telah menyampaikan beberapa sumbangan untuk penduduk kampung ini.Antaranya pembinaan pagar kubur dan juga meluluskan projek mengetar masjid.

PENA KASIH : Sempat bertanya denga YB beberapa isu .....

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails