Tuesday, September 21, 2010

KUNJUNGAN

Hari ini agak letih.Walaupun peperiksaan UPSR dan PKBS 4 berjalan serentak, tetapi saya tidak duduk diam.Pagi,berjumpa dengan murid-murid tahun 6 yang akan menduduki peperiksaan.Saya tidak banyak bercakap kerana banyak maklumat telah dinyatakan oleh guru-guru tahun 6.Just bersama-sama dengan mereka dan mengiringi mereka ke tapak perhimpunan.

Solat hajat telah saya laksanakan sebagai usaha saya untuk memastikan anak-anak didik berjaya.Saya lakukan di rumah sebaik sahaja terjaga dari tidur seawal pagi.Sempat juga saya membacakan Yassin untuk mereka sewaktu berada di bilik sendiri sebelum masuk ke kelas.Hanya itu yang mampu saya lakukan untuk mereka.

Petang, sewaktu berehat-rehat, anak lelaki memanggil dan memaklumkan bahawa ada beberapa orang rakannya telah hadir untuk berhari raya.Saya yang ketika itu baring untuk merehatkan badan buat seketika bangun menyediakan makanan untuk mereka.Thanks to my son because selalu menolong saya.

Malam,selepas balik dari masjid,Haziq memaklumkan ada satu group lagi akan datang untuk beraya.Saya menyediakan air sahaja kerana tidak sempat untuk menyediakan 'special food' untuk mereka .Pastinya, Haziq begitu gembira menerima kehadiran kawan-kawannya.

Pena Kasih:Teringat sewaktu kecil dahulu beraya di rumah orang.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails