Saturday, September 18, 2010

JALAN LAGI


Sedang menyiapkan beberapa kerja di sekolah pada hari ini, menerima called daripada hubby memaklumkan yang kami akan bertolak ke JB sebaik sahaja saya balik dari sekolah.Siap saya meminta membawa persalinan saya sewaktu di JB.Kami akan singgah di rumah Kak Long sementara menanti hubby yang mempunyai urusan di sana.
Hari ini, GB tidak hadir ke sekolah kerana sakit.Justeru, ada beberapa kerja yang perlu dibereskan oleh saya .

Perjalanan ke JB berjalan dengan lancar sehinggalah tidak jauh daripada Tol Skudai ada satu kemalangan yang menyebabkan kelancaran perjalanan agar terganggu.Hujan yang turun agak lebat sehingga mengganggu penglihatan sewaktu memandu menyebabkan saya meminta hubby agar lebih berhati-hati lagi.
Sebuah lori kecil terbalik dan beberapa buah kereta berlanggar di antara satu sama lain.Jika tidak silap saya ada 4/5 buah kereta yang terbabit dalam kemalangan tersebut.

Sampai sahaja di rumah Kak Long, kami disambut oleh Lokman.Kak Long tiada di rumah kerana ke rumah saudara maranya sempena hari raya ini.Thanks Lokman kerana menyediakan makanan untuk kami.Sebenarnya ,sebelum sampai JB, kami telah singgah di sebuah restoran untuk makan tengah hari.
Lebih kurang pukul 7.45 malam, kami bertolak balik ke Segamat.Haziq yang agak terkilan kerana kami ke sana tidak lama.Namun, saya terpaksa mengambil keputusan untuk balik awal kerana my daughter akan berangkat ke Perlis pada hari esok.

Pena Kasih:Kalau itu sudah menjadi rezeki kita.............

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails