Tuesday, September 14, 2010

CORAT-CORET RAYA KEEMPAT


Mak Uteh and her family.



Mak Andak and her family

Kunjungan Mak Andak dan Mak Uteh ke teratak kami memang dinanti-nantikan.Sebelum itu, Along dan emak serta ayah Along menjadi tetamu awal kami.Along datang kerana ingin memetik buah duku untuk dibawa ke Penang.Emak turut sama pergi ke Penang.Sempat emak meminta kami menjenguk APiz dan Adif di IOI kerana sebelum emak bertolak kedua-duanya berwajah sayu.

Petang, Mak Uteh dan Mak Andak serta keluarganya berkunjung ke rumah kami.Sempat juga saya menggoreng mee .Mak Uteh yang agak kurang sihat seperti resah sahaja.Dia hanya berlegar-legar di luar rumah kami.Terima kasih kepada Mak Andak and her family kerana sudi mengunjungi rumah kami.

Lewat petang, emak menelefon memaklumkan yang Mak Uteh dari Loi Selatan bersama-sama dengan menantunya hendak datang ke rumah.Emak meminta saya menolongnya memasak.Dengan meminta izin daripada suami, saya naik ke rumah emak dan memulakan operasi memasak.Ketika itu, emak tiada di rumah kerana masih berada di bandar untuk membeli bahan-bahan untuk dimasak.Semua bahan-bahan yang hendak dimasak telah saya sediakan sementara menunggu lauk lain sampai.
Setelah siap masak, saya kembali semula ke rumah untuk mandi dan bersiap-siap menerima tetamu di rumah emak.Apabila sudah berada di rumah emak, mereka jarang ke rumah saya kerana sudah bertemu di situ.


Pena Kasih:Gembira dengan kunjungan saudara-mara.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails