Thursday, September 16, 2010

2 IN 1








Mereka yang hadir untuk majlis yassin dan marhaban.
Sejak semalam lagi telah bertungkus lumus membantu emak menyediakan juadah untuk hari ini.
Hasrat dan impian emak hendak mengadakan majlis yassin dan juga majlis menyambut hari jadi kedua-dua orang anak saya secara serentak.
Emak menyediakan juadah lontong dan tidak ketinggalan menyediakan satay goreng sementara saya pula menyediakan masakan soto.
Terasa letih sekali apabila tiba waktu malam.Apabila operasi bermula tanpa berhenti-henti tidak terasa penatnya tetapi apabila sudah berehat,mulalah lenguh itu dan ini.

Hubby yang sememangnya pelik melihat saya tidak berhenti bekerja dari rumah sendiri hinggalah ke rumah emak.Semuanya saya kemas dan bersihkan.

Pagi ini, saya ke pasar membeli bahan-bahan untuk membuat soto.Sampai sahaja di rumah,air paip tiada..Frust juga dibuatnya.Sejak akhir-akhirnya ini, selalu tiada air.Kadang-kadang mengganggu kelancaran untuk membersihkan rumah.Di mana silapnya tidak diketahui.
Tepat jam 9.30 pagi, mulalah operasi memasak dijalankan.Semuanya dilakukan secara sendirian kerana my daughter masih terus menyiapkan assignmentnya.Apabila selesai memasak, terus meminta Yako mengambil semua masakan untuk dibawa ke rumah emak.Kali ini, saya buat di rumah emak sahaja.

Selepas mengemas rumah terus ke rumah emak membantu menyusun semua juadah di atas meja.

Walaupun hari ini merupakan hari yang ketujuh kita menyambut bulan syawal,masih terasa bahang hari raya lagi.Ramai juga tetamu emak yang datang sehingga petang.


Pena Kasih:Walaupun letih tapi puas hati kerana dapat membantu emak menyediakan semua juadah atas permintaannya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails