Monday, September 13, 2010

CORAT-CORET RAYA KETIGA



Kunjungan ke rumah Pak Usu Jalil.


Kunjungan ke rumah Pak Lang Wahab.

Suasana raya masih terasa lagi.Kunjung-mengunjungi rakan-rakan dan sanak-saudara masih diteruskan.Semoga amalan ini akan berterusan agar perhubungan silaraturahim tidak terputus.Malah, dengan membawa anak-anak mengenali saudara mara dapat mengeratkan lagi perhubungan ini.

Hanya raya ketiga,saya dapat membawa anak berkunjung ke rumah saudara sebelah emak saya.Keluarga sebelah ayah juga tidak ketinggalan .Walaupun, keluarga ayah tidak ramai kerana kedua-dua adik-beradiknya telah meninggal dunia, tetapi kunjungan tetap diadakan.

Sebelum itu, sebelah petang saya menghadiri majlis marhaban atas permintaan salah seorang penduduk kampung.Walaupun ,kehadiran mereka tidak ramai kerana masing-masing mempunyai urusan tersendiri, tetapi saya tetap juga pergi .Sekurang-kurangnya kita melibatkan diri dengan program masyarakat.

Sebelah malam, barulah kami dapat bergerak ke rumah bapa saudara yang terletak di kampung ini.Kami bergerak setelah selesai solat isyak.Kunjungan sebeginilah yang dapat mengenalkan anak-anak kepada saudara mara agar apabila berselisih bahu nanti tidak mengenali antara satu sama lain.

Sebelum itu juga saya telah mengingatkan Along agar menyiapkan assignmentnya.Keutamaan kepada kerja-kerja kursusnya.Walaupun hendak beraya tetapi kerja-kerja khusus perlu disiapkan.


Pena Kasih:Mengerakan perhubungan antara satu sama lain.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails