Sunday, September 19, 2010

KEMBALI KE DESTINASI





Hampir dua minggu bercuti.Namun kali ini, percutian diisi dengan kerja-kerja kursus yang perlu dibereskan.Saya biarkan dia melunaskan kerja-kerjanya itu agar tidak rasa tertekan.

Hari ini,dia kembali ke destinasinya semula.Menimba ilmu sebagaimana yang diidamkan.Harapan mama agar terus berusaha dan berjaya dengan cita-cita.
Tepat jam 8.45 pagi, kami telah bersiap-siap menghantarnya ke stesen bas bersamaa-sama dengan emak dan ayah.Agak lama juga kami menungggu di stesen bas.Perjalanan yang sepatutnya seperti yang tertera di tiket tidak menjadi kenyataan.Hampir setengah jam lebih juga menunggu barulah bas mula bergerak.

Kami tidak lama menunggu.Setelah memastikan dia menaiki bas, kami melambai-lambaikan tangan tanda kami menyayanginya.Semoga perjalanan ke destinasi berjalan dengan lancar dan selamat.

MERISIKK



Hari ini majlis merisik telah diadakan di rumah emak saudara.Amalan merisik merupakan salah satu acara sebelum datang meminang.Ringkasnya amalan merisik akan diteruskan dengan acara bertunang tetapi kali ini mereka ingin merisik dan akan diikuti majlis bertunang pada bulan Januari.

Rombongan merisik dari Taman Sri Skudai telah sampai ke kampung kami jam 12.00 tengah hari.Sebelum itu, saya telah membantu emak saudara menyediakan makanan untuk mereka.
Semoga majlis bertunang yang akan berlansung pada bulan Januari berjalan dengan lancar.Tahniah untuk Junainah dan Ucuk..............

Pena Kasih:Mama sentiasa mendoakan kejayaan anak-anak.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails