Friday, September 10, 2010

CORAT-CORET AIDIL FITRI




Emak dan hubby sempat berposing atas permintaan saya.

Destinasi kami yang terakhir pada hari raya pertama ialah di rumah Mak Ngah.Biasalah,setiap kali ke rumah mak ngah, mesti dapat makan.Begitu enak sekali mak ngah masak bersama-sama dengan anak menantunya.






Abang sedang membawa ubi yang dicabut oleh abang Yusof.Ubi direbus dan dimakan bersama-sama dengan ikan kering.Mesti enak.



Apabila dah berada di Spang Loi,kami meneruskan perjalanan ke rumah Mak Itam.Saya bersama-sama dengan Adah, Ani dan Kak Long berjalan kaki.Mereka teringatkan nostalgia lama.


Tok Dollah gembira bertemu 'onengnya'


KG SPANG LOI

Perjalanan untuk ke Spang Loi terbantut seketika kerana kak long menelefon agar terus ke Spang Loi.Kebetulan kami baru sampai di Buloh Kasap terus memasuki lorong ke arah Kg Spang Loi.Sampai sahaja, Mak Uteh tiada di rumah.Suasana agak kurang meriah kerana selama ini, Mak Uteh ada bersama-sama menyambut kehadiran kami.

Kemeriahan jelas terbayang apabila semuanya berkumpul.Sempat juga kami berposing beramai-ramai.Permintaan atok yang ingin bergambar kenang-kenangan bersama onengnya.Bergenang air mata atok kerana di usia ini, beliau mampu melihat 'oneng'nya itu.


TERATAK KASIH





Setelah usai sesi fotografi dan salam di antara satu sama lain,kami mengadakan sesi bergambar di rumah sendiri.Ia dilakukan sebelum bertolak ke rumah emak mentua.


a
Hj Muda bergambar dengan anak menantunya.


Sesi makan........kena'control' bab makan ni....


Keluarga Hj Muda.Kedua-dua menantunya orang Segamat.So, tiada masalah untuk pulang ke kampung.
Ramadhan ditinggalkan dengan penuh syahdu disambut pula dengan bulan Syawal.Usai mengerjakan solat sunat AidilFitri,kami sekeluarga mengunjungi rumah emak yang terletak tidak jauh dari rumah kami.Begitulah rutin setiap tahun kami.Tidak perlu memikirkan soal untuk balik kampung kerana pertemuan dan jodoh kami hanya orang sedaerah sahaja.

Selepas makan dan bersalam-salaman dengan emak, kami mengadakan sesi fotografi sebagai kenang-kenangan kami.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails