Wednesday, April 14, 2010

TIDAK SIAP....



Bilik bacaan dipecah untuk diperbesarkan sedikit.


Tingkap rumah yang diubahsuai untuk menjadi bentuk 'curved'


'Family-living' dipecahkan tingkapnya untuk dibuat bentuk lain.

Ingatkan hari Jumaat ini, renovation yang dilakukan boleh disiapkan.Nampaknya,mereka hanya mampu menyiapkan di bahagian 'family living' yang dipecahkan bahagian tingkap dan dibiarkan terbuka.....mereka menjanjikan segalanya akan siap pada hari Sabtu.

Kerja-kerja pengubahsuaian rumah walaupun kecil tetapi memerlukan masa untuk disiapkan sepenuhnya.Kami tidak memaksanya membuat dengan begitu cepat agar hasilannya memuaskan hati.Tidak mahu terburu-buru.Cuma agak terkilan kerana mereka beria-ia berjanji akan menyiapkannya pada hari Jumaat.

Pada kami, biarlah mereka menjalankan kerja-kerja dengan baik.Agak penat juga apabila setiap kali balik kerja melihat rumah dalam keadaan yang kurang kemas.Tapi, mereka seperti memahami akan situasi yang kami lalui.Sebelum balik, mereka akan mengemop rumah kami.Alhamdulillah, kurang rasa penatnya.

Apabila meninggalkan rumah pada waktu pagi, hati kami berasa 'cuak'.Namun, kami meminta emak menjaga rumah pada waktu pagi.Walaupun tidak mempunyai barangan yang terlalu berharga tetapi perasaan takut tetap ada.Emak akan menjaga kediaman kami sehingga pukul 2.30 petang.Kasihan emak, tapi kerana permintaan anak emak jarang menolak.

Pena Kasih:Letih kerana walaupun telah dimop, saya akan tetap melakukannya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails