Saturday, April 24, 2010

NYAMUK........


Dalam kita cuba untuk mengelak daripada gigitan nyamuk, semakin banyak pula nyamuk yang datang.Sudah beberapa hari,saya terpaksa berhadapan dengan nyamuk yang semakin banyak di bilik.Perasaan takut apabila mendengar ramai yang telah masuk ke hospital kerana demam denggi.

Lantas,hari ini saya ke sekolah dengan berbekalkan ubat nyamuk elektrik.Saya pasang sepanjang hari di sekolah.Lega, kerana bauannya menyebabkan tiada nyamuk lagi di bilik saya.

Di rumah,setiap hari saya akan menyapu sampah dan membakar daun-daun kering .Asap yang dikeluarkan sedikit sebanyak akan mengurangkan rengetan nyamuk di telinga dan gigitan berbisanya.

Cuaca yang kadang-kadang redup menyebabkan banyak nyamuk tari menari mendendangkan lagunya di telinga dan seterusnya mengganggu konsentrasi kita.Saya memang tidak suka akan situasi seperti ini.

Pena Kasih:Tersenyum hubby melihat his son membekalkan ubat nyamuk untuk mamanya .

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails