Friday, April 16, 2010

JAMUAN KELUARGA


Mama,Along dan Dila mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Hari Jadi kepada 'ayah dan Apiz'.We love you all.Semoga panjang umur,dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan.



Hubby juga menerima beberapa hadiah daripada anaknya(Along),Dila dan students UiTM.


Apiz tidak sabar-sabar untuk membuka hadiah yang dibelikan oleh Pak Udanya.Apa yang menggelikan hati kami ialah, sesampai sahaja di rumah, dia terus bertanyakan hadiahnya.Selagi Pak Udanya tidak mengeluarkan hadiah, selagi itulah dia akan merenggek.Tersenyum apabila Pak Udanya menghulurkan hadiah kepadanya.
Begitu selera sekali tetamu.
Apalah yang dibincangkan oleh emak dan atok Dollah.Tidak sangka atok Dollah sanggup datang ke rumah kami .Mula-mula atok Dollah tidak mahu pergi tetapi setelah dipujuk untuk pergi ke rumah Kamil,tiba-tiba dia mengambil keputusan untuk pergi.




Tarikh 16.4 merupakan detik kelahiran kedua-dua insan ini.Siapa sangka mereka dilahirkan pada tarikh yang sama dan hanya dibezakan tahun kelahiran sahaja.Mereka bagaikan tidak boleh dipisahkan.Apiz sebenarnya tidak sabar untuk memotong kek dan kerenahnya menjadi bahan ketawa tetamu yang hadir.

Nombor 4......kek yang ditempah oleh Ani untuk Apiz dan Pak Udanya.4 bermakna usia Apiz sudah menginjak 4 tahun dan 4 juga menunjukkan usia Pak Udanya sudah mencecah 49 years old.Menarik kek yang ditempah dan setimpal dengan harganya RM90.00.

Aman dan Ani berkesempatan bergambar dengan anak-anaknya.Sukarnya untuk mengambil gambar Apiz dan Adif.Ada aje alasan yang diberikan oleh Apiz ketika gambarnya hendak diambil.

Majlis diadakan di 'family living'.Walaupun masih belum siap proses pengubahsuaian dan untuk menutupkan kawasan tersebut, saya meletakkan dua buah kerusi di situ.Dindingnya belum dicat lagi.

Majlis dimulakan dengan bacaan tahlil ringkas yang diketuai oleh ayah saya.Kami menunggu emak dan ayah pulang dari masjid.Bersyukur dan kami tidak sangka kesemua yang kami jemput hadir pada malam ini.Suasana menjadi meriah.Keluarga Pak Utih dan atok dari Spang Loi, Keluarga Mak Itam, Keluarga Aman dan Shidah turut hadir untuk memeriahkan majlis.


Hidangan yang disediakan oleh saya sejak balik dari sekolah tengah hari lagi.Walaupun ringkas, tetapi ia memerlukan masa untuk membuat persiapannya.Bersyukur dan ucapan terima kasih kepada Shidah kerana 'sponsor' puding untuk majlis pada hari ini.Jamuan untuk menyambut hari kelahiran hubby dan Apiz.Emak mentua pula membawa kuih bakar dan agar-agar yang merupakan kegemaran hubby.Thanks emak.Emak saya pula 'sponsor' buah-buahan dan Anie menyediakan sebiji kek untuk mereka berdua.Mak Itam pula memberikan sebuku kek coklat.Rezeki murah betul pada hari ini.kebanyakannya di 'sponsor' oleh orang lain.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails