Saturday, April 17, 2010

......SUKARNYA

Saya perlu menyiapkan beberapa tugasan sebelum 23 April.Pastinya ia memerlukan satu komitmen antara beberapa pihak.......saya sukar untuk menyiapkan erti kata yang sebenarnya coz di akhir rumusan memerlukan 'big boss' yang melaksanakannya.Apabila 100% kerja diserahkan, ia amat sukar untuk membuat pertimbangan.

Pastinya, saya terpaksa memikirkan ke arah mana tujunya organisasi kita.Pencapaian yang dikehendaki dan seolah-olah saya 'syok' sendiri.Akhirnya......hanya jawapan 'ya' atau 'tidak' perlu diungkaikan.

Apabila perbincangan diadakan,jawapan terlalu ringkas dan bersahaja dan akhirnya saya juga terpaksa melaksanakan...................senangnya.Sudah terang-terang dimaklumkan bahawa semua itu adalah tanggungjawab 'big boss' kerana ia adalah ketua dalam sesebuah organsisi dan ada 'certain part' yang hanya perlu diisikan oleh orang bawahan.Mostly adalah tanggungjawabnya.Tapi sebaliknya berlaku pada saya. As usual,i'm not understand.U better know than me.Suppose,she must understand.Sayalah yang terpaksa memerah otak memikirkan itu dan ini.Ada kalanya,saya terpaksa bersantai sahaja untuk mengisi maklumat.It's not easy for me to fill up all the information.Hubby tersenyum melihat saya bersusah payah memikirkan semua itu.Ia melibatkan semua staff dan masa depan mereka.So,saya lebih berhati-hati mengisinya supaya ia tidak menjejaskan orang lain dan tidak menganiaya orang lain hanya kerana kepentingan diri sendiri.Kita perlu bersikap adil kepada semua pihak kerana semua manusia tidak sempurna.Mereka kurang ini tetapi mereka mempunyai kelebihan di bahagian lain.

Pena Kasih:Cuba bersikap adil kepada semua pihak dan sentiasa menjadi pendengar kepada kawan-kawan .



No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails