Monday, April 19, 2010

PUAS HATI....


Bentuk asal 'family living'sebelum kerja-kerja pengubahsuaian dilakukan.



Kerja-kerja pengubahsuaian rumah di bahagian 'family living' selesai sudah pada hari ini.Hampir seminggu kerja-kerja itu dilakukan dan memang 'edy' begitu teliti menyiapkannya.Kami memang puas hati dengan kerja-kerja yang dilakukan.

Mungkin dia faham, kami begitu cerewet dan sentiasa memerhatikan kerja-kerja yang dilakukan.Ini buat kali pertama kami memanggil pekerja Melayu Indonesia membuat kerja-kerja rumah.Kalau selama ini, kami memanggil Taukeh Cina, tapi kali ini beralih arah setelah berpuas hati melihat kerja-kerja tukangannya di rumah 'Yako' di Bukit Mewah.

Selepas ini, Edy and his friends akan menyiapkan bahagian 'study room'.Walaupun kecil tetapi nampaknya ia mengambil masa juga untuk menyiapkannya.Menyiapkan mozek dan Edy berjanji akan menyudahkan kesemua kerja pada hari esok.Kami memang tidak sabar untuk membersihkan kawasan tersebut.Sudah penat setiap hari kerja -kerja mengemop dilakukan.

Setelah semuanya selesai, mereka akan beralih ke bahagian garaj kereta pula.

Pena Kasih:Ada orang kata' tidak semudah itu, orang Melayu hendak membuat kerja-kerja di rumah saya.Tapi kalau dah rezeki mereka, ia tetap ada.Dari Johor Bahru pula.


No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails