Sunday, April 25, 2010

MINGGU YANG SIBUK.....

Keluhan,rintihan hanyalah sekadar melepaskan perasaan.Ianya akan rasa puas jika keluhan dan rintihan dilontarkan .Lapang dada dan fikiran.Saya rasa semua orang akan mengeluh jika kerja selama 6 hari tanpa rehat.Anak-anak murid sendiri mengeluh.Letih, mengantuklah dan lain-lain lagi.

Situasi ini juga saya rasai.Dari hari Isnin hinggalah hari Sabtu dan disambung pula tugas-tugas luar pada hari Ahad agak memenatkan.Memang tidak dinafikan setiap hari sesampai di sekolah tiada peluang langsung untuk berehat.Pagi lagi saya sudah mengadap komputer untuk melengkapkan kerja-kerja yang perlu dihantar ke pihak atasan.Dengan ketidak hadiran boss kerana bercuti menyebabkan saya terpaksa melakukan tambahan kerja-kerja lain.Bohonglah kalau tidak ada mengeluh.

Hari ini, saya menghadiri satu taklimat berkaitan dengan pengurusan dan pentadbiran UMNO yang memberi peluang kepada saya membetulkan kerja-kerja di peringkat cawangan yang saya rasakan banyak kekurangannya.Dengan adanya pendedahan dan juga contoh-contoh surat, memudahkan saya melaksanakan tugasan tersebut.

Lebih kurang pukul 10.00 lebih, saya meminta keizinan kepada petugas untuk balik awal menziarahi Pak Sahak iaitu bapa Nain yang telah pulang kerahmatullah pada hari Sabtu petang.Hubby yang menerima mesej daripada Nain jam 6.oo petang agak terkejut kerana kami bercadang untuk melawatnya petang ini.Hajat kami tidak kesampaian tetapi itu semua sudah ditentukan oleh Nya.

Lama juga kami berada di sana.Bertemu dengan family Mashitah dan ramai lagi kawan-kawan emak.Selepas itu, kami pulang ke IOI untuk bersama Apiz bagi menyambut hari jadinya.
Berkejar pulang ke rumah untuk melihat kontraktor menyiapkan garaj kereta.Sempat juga saya menyediakan air untuk mereka dan juga menghidangkan kuih.
Setengah mereka mengatakan tidak perlu untuk saya bersusah payah membuat air untuk mereka tapi mereka juga manusia yang ada perasaan.Rasa bersalah pada diri ini,jika melihat mereka berpanas terik dan sudah tentu rasa haus.Setiap hari , saya akan membekalkan mereka dengan air putih dan mereka tidak perlu bersusah payah untuk membawa air dari rumah.

Pena Kasih: Badan ini masih letih lagi.......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails