Saturday, April 10, 2010

TIADA KEPUASAN....

Naluri manusia tidak puas dengan apa yang ada.Itulah realitinya.Namun, bersyukur kepada Allah kerana rezeki yang diberikan.Tidak sampai seminggu mengambil keputusan untuk mengubahsuai bilik bacaan kami.Tidak terlalu besar tapi yang pastinya kami sukakan keselesaan.Kebanyakan masa,kami habiskan di sini.Kami jarang menggunakan ruang tamu mahupun 'family living' sebaliknya bilik bacaan kamilah menjadi tempat kami melepak.

Segala-galanya ada di sini.Tempat bersolat,menonton dan sebagainya.My son also suka menggunakan tempat ini walaupun kami telah menyediakan sebuah bilik yang lengkap untuknya.Hubby said,dia telah menyediakan tempat yang selesa untuk saya melaksanakan kerja-kerja sekolah.

Hampir hendak siap dan meminta kontraktor menyiapkan bilik yang tidak berapa luas ini sehingga minggu hadapan.Setakat ini, kami puas dengan apa yang telah dibuatnya kerana dia tidak mengenakan harga yang tinggi untuk kerja-kerja pengubasuaian.

Akhirnya, pengubahsuaian ini berlarutan kerana kami mengambil keputusan untuk membuat garaj kereta menggantikan garaj yang ada.Itulah sebenarnya naluri manusia .Tidak pernah puas dan puas.

Pena Kasih:Masih berhasrat untuk menyambung belajar.........tapi bila?Ianya menjadi persoalan hubby kerana saya masih belum memberikan jawapan untuknya.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails