Thursday, April 29, 2010

TETAMU


Sewaktu berada di kelas untuk menguruskan peperiksaan murid-murid,tiba-tiba dikejutkan dengan kehadiran orang Jabatan dan PPD.Guru besar tiada di pejabat dan keluar sebentar atas urusan kerjanya.

Terpaksalah saya menerima tetamu tersebut dan sempat meminta seorang guru mengambil alih kelas saya.Berkejar ke pejabat untuk melayan tetamu.

Emm......rupa-rupanya mereka ingin memantau bahagian pembangunan sekolah.Penerimaan wang bantuan yang diberikan kepada sekolah.Aghh.....saya terpaksa menjawab.Sama ada betul atau tidak jawapan itu bukannya menjadi persoalan utama saya.Yang pasti setiap soalan dijawab.
Antara ingat dan lupa,saya harus menjawab soalan tersebut.Saya tidak mampu untuk mengingat setiap projek yang telah diterima di peringkat pertama mahupun kedua.Lupa..........
Mereka ingin melihat projek-projek yang telah diterima dan saya terpaksa mengiringi kedua-dua tetamu tersebut.Menunjukkan projek yang telah dibuat.

Bukan itu sahaja yang hendak dilihat.Pelbagai soalan ditanya.Lalu saya menjawab.Mengelabah juga dibuatnya.Bukan apa, semua fail disimpan oleh boss.Saya tidak dapat menjawab sepenuhnya soalan yang diajukan.

Meminta kerana called boss suruh balik segera kerana mereka hendak melihat semua fail pembangunan .Nasib baik boss on the way nak balik sekolah.Lega perasaan saya.
Sampai sahaja, saya serahkan kepada boss untuk menjawab soalan satu persatu yang diinginkan oleh mereka.

Pena Kasih:Biasanya saya menjawab lebih bersantai tapi kali ini saya tidak bersedia berhadapan dengan mereka.Apatah lagi berkaitan dengan pembangunan yang hanya boss saja tahu.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails