Wednesday, April 28, 2010

ADA LAGI.........


Masing-masing begitu tekun menyiapkan kerja.
a
Guru Besar,kg Jawa juga tidak melepaskan peluang untuk bersama-sama dengan GPKnya.

GPK Pogoh dan Melayu Raya saling bantu membantu untuk menyiapkan kerja yang diberikan.

Semalam menerima called dari sekolah memaklumkan bahawa saya perlu ke SK Temenggong berkaitan dengan NKRA.Emm.....nampaknya ada lagi kerja yang perlu diperbetulkan.Semalam pelbagai persoalan timbul ,adakah data yang diisi tidak betul atau apa lagi yang perlu diisi.Masing-masing bertanya inginkan jawapan.Namun tiada siapa yang dapat memberikan jawapan.

Pagi lagi saya telah maklumkan kepada GPK HEM yang saya tidak ke sekolah pada pagi ini.Memberitahunya supaya reliefkan saya dan letakkan nama Kak Z untuk mengambil alih kelas saya pada hari ini.Kertas soalan untuk ujian pada hari ini, telah saya asingkan dan hanya ambil di bilik dan diletakkan di pejabat.Puas hati setelah semuanya telah dimaklumkan.

Sesampai di SK Temenggong,dilihat banyak sangat kereta.Ada yang kata taklimat tersebut diadakan di PKG Buloh Kasap.Namun,yang saya terima adalah di SK Temenggong.Lalu saya nampak semua GPK Kurikulum telah berkumpul di bilik komputer.

Menerima sedikit taklimat daripada En Juhaidi berkaitan dengan pembetulan NKRA.Setelah memahaminya, saya meminta keizinan untuk balik ke sekolah dan membuat semua kerja di sekolah.Akhirnya, setelah mengadap komputer hampir lima jam,semua kerja dapat dibereskan.Lenguh betul kedua-dua bahu saya dan terasa penatnya badan ini.Namun,saya teramat kecewa kerana Bahagian Kokurikulum dan Hal-ehwal Murid tidak diletakkan nama program tetapi objektif ada.Saya terpaksa memanggil kedua-dua GPK yang terlibat untuk memikirkan 3 program (KK) berdasarkan objektif yang telah diberikan oleh boss dan 2 program untuk (HEM).Saya sudah tidak mampu untuk berfikir lagi.Ketandusan idea dan keletihan minda menyiapkan 9 program Akademik sudah cukup untuk saya.

Tepat jam 1.00 petang, semua kerja dapat dibereskan.Esok akan ada lagi kerja yang perlu dibereskan.

Pena Kasih:Membaiki setiap kelemahan yang ada.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails