Thursday, April 21, 2011

MASIH HANGAT LAGI..................








Majlis makan-makan diadakan di IOI untuk meraikan keempat-empat orang tersayang iaitu warga emas dan warga muda........Happy Birthday to all my beloved family...My MIL,Hubby,Sister in-law and my nephew.Masih terasa hangat lagi bahang untuk meraikan keempat-empatnyanya walaupun telah lewat 5 hari.Semuanya ketentuan kerana sepatutnya majlis diadakan pada hari Sabtu tetapi disebabkan ada perkara yang tidak dapat dielakkan kami tangguhkan hingga ke hari ini.

Namun, kami bersyukur kerana dapat meraikan juga dalam suasana yang meriah.Pelbagai juadah disediakan secara ala kadar tapi sedap dan enak.Kebetulan Kak Long and her family balik ke Segamat........meriah dengan kehadiran kedua-dua belah keluarga.Bukan selalu dapat berkumpul bersama-sama dan mengeratkan perhubungan .

Syukur kerana masih diberikan peluang untuk bersama-sama meraikannya.Kadang-kadang peningkatan usia kita banyak membentuk keperibadian kita.Alhamdulillah,mereka dikurniakan kesihatan yang baik untuk bersama-sama pada malam itu.Kita banyak belajar daripada pengalaman kehidupan.

Menu yang disediakan oleh my Mil and Kak Long sungguh enak......apatah lagi my hubby's favourite food 'buah melaka' turut disediakan oleh emaknya.Apa yang meninggalkan kesan dalam majlis itu apabila Pak Atan tercekik kerana makan buah melaka.Nasib tidak apa-apa dan bersyukur kerana hubby cepat bertindak memukul-mukul belakangnya.Agak terperanjat juga dan apa yang sungguh menggelikan hati kami apabila melihat Abang Nasir ketawa dengan tidak berhenti-henti mengenangkan peristiwa tersebut.Pak Atan agak fobia sekejap dan termenung seketika akibat peristiwa tersebut.

Majlis dimulaikan dengan bacaan doa oleh hubby......semoga ditetapkan iman, dimurahkan rezeki, dikurniakan kesihatan yang baik dan dipermudahkan segala urusan.Kali ini, kami memilih IOI sebagai tempat untuk mengadakan majlis.Kalau tahun dahulu di rumah kami, tapi tahun ini di rumah Aman.

Tidak ketinggalan Atok Dollah juga turut ada dalam majlis tersebut.Pada mulanya, saya lihat wajahnya begitu pucat sekali dan kebetulan dia tidak berapa sihat.Tapi akhirnya, dia sudah boleh tersenyum dan nampak ceria kerana melihat kaum keluarga berkumpul.

Apabila telah usai majlis, kami telah mengambil tugas membasuh pinggan with my hubby.Hubby memang tidak suka melihat rumah tidak berkemas.So, dia terus bertindak membasuh pinggan-mangkuk sebelum pulang.

Selepas itu, kami membungkuskan makanan untuk diberikan kepada kawan-kawan Hapiz.Mewah rakan-rakannya.Semoga dimurahkan rezeki.

PENA KASIH :Hubby menerima hadiah daripada Hapiz.............sayang Hapiz.




No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails