Tuesday, April 26, 2011

MERUMITKAN YANG MUDAH

Ternyata kita sering merumitkan sesuatu yang mudah itu.Menjadikan kerja yang mudah menjadi satu bebanan .Rungutan kerja yang banyak memang tidak dinafikan tetapi itulah realitinya kini.Tapi kita cuba untuk memudahkan dan menyelesaikannya dengan seberapa segera yang sepatutnya tapi lain jadinya.Tiada perancangan yang teliti sebenarnya.

Hampir seminggu saya memastikan sesuatu yang dibuat itu dapat diselesaikan dengan mudah.Tapi tidak di bawah jangkaan saya.Saya cuba untuk mempermudahkan kerja-kerja agar yang berat menjadi ringan, yang susah disenangkan agar kerja-kerja lain yang sedang menanti dapat dibereskan.Kalau tidak jari -jemari ini mengetuk keyboard setiap hari untuk menyelesaikannya.....agak sukar.Semuanya mengambil jalan mudah tapi hasilannya tidak memuaskan .

Syukur kerana kemahiran menaip yang dipelajari semasa dahulu banyak membantu saya melunaskan kerja-kerja yang semakin hari semakin bertambah.Kemahiran itulah yang saya gunakan dan saya kira tidak rugi saya mempelajarinya.

Banyak yang saya pelajari sebenarnya........biarlah ianya tersirat di hati ini.

PENA KASIH :Tidak suka menyiapkan kerja dalam keadaan tergesa-gesa.Perlu perancangan yang teliti.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails