Saturday, April 9, 2011

JALAN-JALAN DENGAN NEPHEWS






Sekembali dari sekolah,Haziq memberikan cadangan untuk membawa Adif dan Apiz berjalan-jalan di taman bunga.Lalu,saya meminta Aziq call Ucunya untuk memaklumkan hasratnya itu.Panggilan tidak diijawab dan kemudian hubby call hp Ucunya bagi memaklumkan hasrat Haziq.

Lebih kurang pukul 5.40 petang, kami bergerak dari rumah ke rumah Ucunya.Ternyata mereka begitu girang menantikan kehadiran kami sambil melonjak-lonjak kegembiraan.Tidak sabar untuk berjalan-jalan.Kedua-duanya berlari-lari menukar baju masing-masing.Soooo excited.

Biasalah Hapiz tak habis-habis bercerita itu dan ini.Nak menyambut his birthday on 16 April at Tok Mok house.Entah betul ke tidak katanya,Tok Moknya hendak menyambut hari jadinya di rumah barunya.Siap minta hadiah untuk dia.So funny betul Hapiz.

Sesampai di taman bunga, Adiflah orang yang paling suka.Tak sempat kami hendak menahannya terus berlari-lari menuju ke taman bunga sambil bercakap tanpa difahami butiran kata-katanya.

Saya biarkan mereka bermain-main di taman tersebut dengan diawasi Haziq sambil berposing.Pandai mereka berdua bergambar....tanpa disuruh mereka telah bersedia untuk diambil gambar.

PENA KASIH:Hati terhibur melihat gelagat mereka.

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails