Wednesday, April 27, 2011

LAYANAN

Saya sebenarnya memang jarang ke bank .Apatah lagi berurusan untuk mengambil wang.Semuanya hubby yang uruskan .Kepercayaan penuh diberikan kepadanya.Memang saya tidak ambil tahu semua urusan itu jika tidak mendesak atau tiada kepentingan.Yang penting kejujuran.

Hari ini atas urusan penting, hubby menyuruh saya menguruskannya sendiri.Mulalah saya seperti orang yang serba tidak tahu.Hubby just tengok sahaja adakah saya mampu melakukan sendiri tanpa bantuannya........Alhamdulillah dengan stafnya yang baik hati,sedia membantu saya mampu melakukannya................emmmm....sejak beberapa hari ni tapak tangan saya gatal sahaja.Kalau dahulu orang kata nak dapat duit.......alhamdulillah hari ini saya dapat duit tanpa dijangkakan.........itulah rezeki sebenarnya.Tidak banyak tapi yang penting saya belajar sesuatu hari ini.

Layanan yang baik amat penting apabila kita berurusan dengan seseorang individu.Ada orang yang tidak mengendahkan kehadiran seseorang itu seolah-olah dia tidak wujud di situ.Sikap manusia sebenarnya......keegoaan mengatasi rasa hormat.Itulah realiti yang kita lihat hari ini.Bukan pangkat yang kita pandang tapi budi bahasa yang menjadi keutamaan.Bila kita renung kembali....akan tiba waktunya kita meninggalkan segala kerjaya kita kerana tamat tempoh perkhidmatan kita.Usahlah kita begitu bangga dengan pangkat dan kerjaya kita tapi orang akan hormat kita sekiranya kita menghormati orang lain.Banyak tempat yang saya pergi, tapi alhamdulillah mereka melayani saya dengan baik.Namun, ada di sesetengah tempat mereka seperti tidak menghiraukan kehadiran kita.Saya suka menjadikan ianya sebagai perbandingan sebab itu saya suka berurusan dengan bangsa lain di sesebuah kaunter itu.

Hari ini,saya berurusan dengan mereka yang tahu melayani dan menghargai pelanggan.Senang berurusan dengan mereka.


PENA KASIH :Menghormati orang lain......

No comments:

LinkWithin



Related Posts with Thumbnails